۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 528663

قائم مقام کمیته امداد استان تهران گفت: مؤثرترین راهکار در افزایش مشارکت های مردمی، اعتمادسازی است که باید در این زمینه با برنامه ریزی صحیح، اعتماد مردم را جلب کنیم.

نقش کلیدی مددکاران در پیشبرد اهداف کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  سیدابوالفضل پرپنچی قائم مقام کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: توسعه مشارکت های مردمی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد است، در این راستا به منظور بهره مندی از ظرفیت خیران برای کمک به نیازمندان، جلب اعتماد مردم به این نهاد بهترین سرمایه است.

وی با بیان اینکه مشارکت های مردمی یک حوزه درآمدی است که موفقیت دیگر حوزه ها نیز وابسته به این موضوع است، تأکید کرد: اصل برنامه محوری باید در فضای اتحاد، همدلی، آرامش و دوستی شکل گیرد و کمیته امداد به عنوان یک محل برای خدمتگزاری به محرومان است و همه امدادگران باید در هر پست و مقامی با تعامل و دوستی فقط به فکر نیازمندان باشند.

پرپنچی با اشاره به اینکه مؤثرترین راهکار در افزایش مشارکت های مردمی اعتمادسازی است و ما باید در این زمینه با برنامه ریزی صحیح، همکاری و تعامل اعتماد مردم را جلب کنیم، اضافه کرد: نقش کلیدی مددکاران در پیشبرد اهداف این نهاد بسیار مهم است و هدف کمیته امداد افزایش حضور مستمر این قشر در میان خانواده‌های تحت حمایت است.

قائم مقام کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: نیازمندی‌هایی مانند مسکن، تحصیل، درمان، اشتغال و سایر نیازهای مددجویان از طریق مددکاران پیگیری و شناسایی می‌شود و به منظور رفع این نیازها، با استفاده از ظرفیت مددکاران این نهاد، استعدادسنجی میان خانواده‌های تحت پوشش با هدف اشتغال زایی برای توانمندی این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی حفظ کرامت و عزت خانواده‌های تحت حمایت در کنار ارایه خدمات به آنان را یکی از موضوعات مهم مورد توجه مددکاران این نهاد دانست و افزود: خانواده محوری و کمک به تدبیر معیشت خانواده مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، توجه به نقش مؤثر مددکاران، پایش فعالیت‌ها و حمایت مبتنی بر شناسایی، رصد مستمر اثربخشی خدمات ارایه شده و تشخیص توانمند شدن افراد و خانواده‌های تحت حمایت به منظور خروج از چرخه حمایتی از معیارهای نظام مددکاری امداد به شمار می رود.

پرپنچی در پایان گفت: رویکرد کارمحوری در اقدامات حمایتی برای ترویج و تقویت فرهنگ کار، تلاش و خودباوری نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین تلاش برای زدودن فقر فرهنگی و معنوی، تقویت ایمانی، خودباوری و بصیرت افزایی برای نقش‌آفرینی مؤثر در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی امر جدی بوده که در حمایت‌های کمیته امداد مورد توجه قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.