هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری درخواست ابطال تبصره چهار بند یک مصوبه شماره ۳۲۵۱۳/ت۵۳۰۳۸هـ مورخ ۹۵/۳/۲۰ هیأت وزیران را رد کرد.

درخواست ابطال مصوبه افزایش دستمزد پزشکان با سابقه رد شد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  در پی شکایتی مبنی بر ابطال تبصره چهار بند یک مصوبه شماره ۳۲۵۱۳/ت۵۳۰۳۸هـ مورخ ۹۵/۳/۲۰ هیأت وزیران، هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی وارد شد.  

در این شکایت عنوان شده بود که مصوبه مذکور از مصادیق تبعیض نارواست و قرره مشخص شده در بند ۴، بار مالی اضافی برای بیمه شدگان ایجاد می کند.

در خصوص شکایت مطروحه مبنی بر ابطال تبصره چهار بند یک مصوبه شماره ۳۲۵۱۳/ت۵۳۰۳۸هـ، مبنی بر تجویز دریافت پانزده درصد علاوه بر تعرفه مصوب برای پزشکان عمومی از حیث مغایرت با بند ۹ اصل سوم قانون اساسی (تبعیض ناروا) و بند ۳ ماده ۲۶ قانون برنامه پنجم توسعه از حیث ایجاد تعهد بیمه‌ای و بار مالی خارج از ارقام جداول و قوانین بودجه سنواتی با توجه به اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه مطابق ماده ۸ قانون بیمه همگانی مصوب سال ۷۳ و بند هـ ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم هیأت وزیران دارای صلاحیت و اختیار تعیین تعرفه‌های تشخیصی و درمانی و حوزه سلامت را دارا است و اینکه تعیین دستمزد بیشتر برای پزشکانی که تجربه بیشتر دارند از مصادیق تبعیض ناروا نیست.

در مجموع تبصره مورد شکایت خارج از حدود اختیار و مغایر قانون تشخیص داده نمی‌شود لذا با استناد به بند ب ماده ۸۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ رأی به رد شکایت مطروحه صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.