قم- امام‌جمعه قم دغدغه مقام معظم رهبری درباره سند ۲۰۳۰ یونسکو را موردتوجه قرار داد و گفت: دشمنان به‌دنبال خارج کردن ابعاد آموزشی و فرهنگی جامعه از دستان ماست و جای تأسف دارد که عده‌ای این سند را امضا وعده‌ای هم چراغ خاموش آن را اجرا کرده‌اند.

عده ای چراغ خاموش سند یونسکو ۲۰۳۰ را امضا و اجرا کردند

به گزارش قدس آنلانی،  آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلی قدس با بیان اینکه امروز ضروری‌ترین مسئله در جامعه کمبود اخلاق و رعایت آن است، تصریح کرد: موضوع لغو کاپیتولاسیون یکی از برگ‌های ارزنده تاریخ ایران است و در آن زمان کشور وضعیت اسف باری داشت که بعد از فریاد حضرت امام(ره) این سند بردگی و اسارت از بین رفت.

وی دغدغه مقام معظم رهبری درباره سند ۲۰۳۰ یونسکو را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: دشمنان به دنبال خارج کردن ابعاد آموزشی و فرهنگی جامعه از دستان ما هستند و جای تأسف دارد که عده‌ای این سند را امضا وعده‌ای هم چراغ خاموش آن را اجرا کرده‌اند.

وی با درخواست از نهادهای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برای بررسی و توقف سند ۲۰۳۰ ادامه داد: خصوصیاتی در این سند آورده شده که به تخریب خانواده‌ها و تربیت فرزندان لطمه وارد می‌کند و بدتر از آن گزارش دادن درباره روند اجرای آن به یونسکو است که فاجعه‌ای برای کشور است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نگرانی‌های بزرگان دینی از روند آموزشی در کشور عنوان کرد: در همین استان قم جای نگرانی است که ائمه جماعات و دلسوزان از اتفاقاتی که در مدرسه‌ای رخ می‌دهد ابراز ناراحتی می‌کنند که از مسئولان آموزش‌وپرورش می‌خواهیم نظارت بیشتری بر این امور داشته باشند.

وی اهمیت انتخابات را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در رابطه با  انتخابات که مظهر مردم‌سالاری دینی است، خودباوری و تکلیف گرایی است که باید وظیفه خودمان را در این عرصه به‌درستی و آگاهی انجام بدهیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت حضور همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف  تأکید کرد: وظیفه‌داریم که با شناخت کافی و بررسی معیارهای لازم به فردی رأی دهیم که دارای معیارهای لازم  باشد  و مسئولان باید مردم را باور کنند، چراکه این انقلاب را حضور همیشگی مردم در مقابل طوفان‌ها و گرفتاری‌ها بیمه کرده است.

وی حضور مردم درصحنه را عامل شکست دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: هر جا  که حضور مردم لازم بوده، آن‌ها درصحنه حضور پیداکرده‌اند که دشمن شکست‌خورده و نتوانسته به  خواسته‌های خود برسد.

حسینی بوشهری با اشاره به‌ضرورت رعایت اخلاق در عرصه انتخابات تأکید کرد: مسئولان باید مراقب باشند که قانون به‌صورت کامل و دقیق اجرا شود و سلامت انتخابات مانند همیشه تأمین شود.

وی از بعضی شعارهای انتخاباتی کاندیداها انتقاد کرد و گفت: نامزدهای تأییدشده از سوی شورای نگهبان  باید توجه داشته باشند که  علاوه بر رعایت قوانین انتخاباتی‌، شعارهای خود را براساس اختیارات قانونی خود بدهند و از گفتن  شعارهای بی‌اساس و بدون پشتوانه  به مردم دوری کنند و همچنین دست به تخریب و افترا برعلیه  یکدیگر نزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مناظرات انتخاباتی را مدنظر قرار داد و گفت: واژگان شما در این مناظرات الگویی برای مردم است و طبق فرمایش رهبر انقلاب باید همه اقدامات خود را معطوف به حمایت از مستضعفین، مشکلات معیشتی، اشتغال و رکود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.