۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 528727

تیم فوتبال صبا با وجود این که در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی گرفت، اما در نهایت به دلیل شکست خانگی مقابل استقلال خوزستان از لیگ برتر سقوط کرد.

آمار فوق العاده یک دروازه بان سقوط کرده!

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال صبای قم در نیم فصل اول آنقدر بد نتیجه گرفته بود که نتایج خوب نیم فصل دومش هم مانع از سقوط این تیم به لیگ دسته اول نشود. صمد مرفاوی با اضافه کردن چند بازیکن با تجربه مثل عمران زاده، فروزان و مجیدی به تیمش در نیم فصل دوم شرایط بهتری را تجربه کرد. اما عملکرد خوب این تیم با مهره‌های جدیدش در نیم فصل دوم در نهایت مانع از سقوط این تیم نشد.

در بین بازیکنانی که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شدند، عملکرد محسن فروزان در درون دروازه این تیم یک عملکرد فوق العاده بود. فروزان در نیم فصل دوم کلا ۱۳ بار از دروازه تیم صبا محافظت کرد که حاصل ۱۳ حضور او در درون دروازه این تیم، تنها ۸ گل خورده بود. ۸ گلی که تنها ۳ گل از این ۸ گل در جریان بازی زده شد.

محسن فروزان از ابتدای نیم فصل دوم به تیم صبا اضافه شد و در دو بازی این تیم مقابل صنعت نفت و سپاهان به دلیل مصدومیت جزیی حضور نیافت. حاصل حضور فروزان در ۱۳ بازی که درون دروازه صبا قرار گرفت، از ۱۳ باری که فروزان از دروازه تیم صبا مراقبت کرد این تیم با ۵ پیروزی مقابل پیکان، ذوب آهن، سیاه جامگان، تراکتورسازی و نفت و ۴ مساوی مقابل ماشین سازی، سایپا، فولاد و گسترش و تحمل ۴ شکست مقابل پرسپولیس، پدیده، استقلال و استقلال خوزستان مجموعا ۱۹ امتیاز کسب کرد و معدل امتیاز گیری این تیم ۱/۴۶ امتیاز به ازای هر بازی بود.

فروزان با ۷ کلین شیت مقابل پیکان، ماشین سازی، ذوب آهن، سایپا، فولاد، گسترش فولاد و تراکتورسازی بیشترین کلین شیت را در نیم فصل دوم داشت. ثبت ۷ کلین شیت آن هم در یک تیم انتهای جدولی در تنها ۱۳ مسابقه آماری قابل توجه است.

این دروازه بان تنها ۸ بار دروازه‌اش باز شده است تا معدل ۰/۶۱ گل خورده در هر بازی را از خود به جای گذاشته باشد. اما نکته جالب این است که از ۸ گلی که فروزان در این بازی‌ها دریافت داشته، ۲ گل از روی ضربات پنالتی مقابل استقلال و پرسپولیس بوده و ۳ بار نیز مدافعان این تیم به اشتباه دروازه خودی را باز کردند که یکی از آنها گل به خودی بود که حنیف عمران زاده در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس به اشتباه وارد دروازه خودی کرده بود.

با کم کردن ۳ گل به خودی و ۲ پنالتی از ۸ گلی که این دروازه بان خورده، می بینیم که فروزان در جریان بازی تنها ۳ بار تسلیم تیم مقابل شده است و خوردن ۳ گل در ۱۳ بازی آن هم در یک تیم انتهای جدولی که برای بقا می‌جنگد می‌تواند آماری رویایی برای هر دروازه بانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.