بجنورد- نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بر نقش و تاثیر گذاری رسانه ها در انتخابات  تاکید کرد وگفت: رسانه ها نباید از این مسئولیت عظیم به راحتی بگذرند.

حضور پرشور مردم در انتخابات پاسخ دندان شکنی به دشمنان است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از بسیج رسانه استان، آیت الله مهماننواز در نشست نقش رسانه ها در انتخابات با حضور اعضای بسیج رسانه و اصحاب رسانه استان انتخابات را مسئله بسیار مهم در کشور ذکر کرد و اظهار داشت: امروز روزی است که دشمن از هیچ برنامه ی علیه نظام اسلامی ما دریغ نکرده و نمی کند.
وی افزود: براین اساس مردم ما با حضور پرشور پای صندوق های رای پاسخ دندان شکن به دشمنان اسلام دهند.
آیت الله مهمان نواز حضور در انتخابات آینده را موضوع عظیم و سرنوشت ساز برای کشور یاد کرد وخطاب به هواداران و کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کاندیداها و هواداران از توهین و تحقیر یکدیگر بپرهیزنند.
 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد رسانه ها در آگاهی دادن به جامعه نقش مهمی ایفا می کنند و اکنون هم باید به وظایف خود در این راستا بخوبی عمل کنند.
وی با بیان اینکه همه باید در انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم گفت: باید انتخابات را موضوع سرنوشت ساز کشور بدانیم و هر چه باشکوه تر در این مهم  شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه بر همه مردم واجب است در این دوره از انتخابات پرشور در صحنه حضور یابند گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود بر اهمیت این موضوع تاکید کرده اند.
وی افزود: رسانه ها باید مردم را برای شرکت پرشور در پای صندوق های رای دعوت کنند، رهبری نیز بارها بر نقش رسانه ها تاکید داشته است.
وی اظهار کرد: رسانه ها می توانند بسترهای لازم را برای شرکت در انتخابات فراهم و همچنین وظیفه مهم مردم را به آنان یادآوری کنند.
مهمان نواز با بیان اینکه رسانه ها وظیفه بزرگی بر عهده دارند افزود: از مردم برای این مهم دعوت کنید تا بار دیگر امید دشمنان به ناامیدی تبدیل شود چرا که آنان از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای می ترسند.
وی از مردم خواست تا رای انقلابی و بسیحی را به صندوق ها بریزنند و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی نیز در این نشست به نقش بسیج رسانه استان  و رسانه های استان در تبلیغ، روشنگری،بصیرت بخشی،فراخوان و مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و فضای انتخابات پیش رو فضای داغ دانست که باعث آبرو و انسجام نظام است.
سرهنگ شجاع فضای انتخاباتی در کشور را فضای امن برشمرد و در این راستا از رسانه ها خواست  بر ترویج ونشر و تداوم فضای امنیت و اقتدار نظام و حضور گسترده مردم در انتخابات تلاش کنند.
وی دغدغه رهبری را ایجاد فضای پرشور در انتخابات یاد کرد واظهار داشت: در این عرصه رسانه ها می توانند از  فضای امنیت در جهت اقتدار و آرامش جامعه استفاده کنند.
 وی افزود: در عرصه انتخابات رقابت کاندیدا ها باید با یکدیگر انجام شود نه رقابت با نظام باشد.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی از کاندیداها فضا را به سمت رقابت با نظام می برند که اصلا شایسته نیست.
رسانه ها در انتخابات  مروج قانون و اخلاق مداری باشند ،شرکت در انتخاباتبه عنوان وظیفه ملی برای مردم تبیین شود
رییس بسیج رسانه استان بر اهمیت نقش تاثیر گذار رسانه ها در انتخابات تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید مروج قانون و اخلاق  مداری در جامعه باشند و در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.
محسن زاهد احمدی  با اعلام این مطلب سه وظیفه عمده رسانه ها در انتخابات را نقد ونظارت، اطلاع رسانی،تبادل آرا مردم به سمت انتخاب اصلح اعلام کرد.
 نقش رسانه ها در انتخابات با اشاره به رسانه ها به عنوان حوزه ای یاد کرد که می توانند مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند و گفت: هر چه رسانه ها این نقش خود را بیشتر نشان دهند مردم و دوستداران نظام را دلگرم تر می کنند.
وی از رسانه ها خواست اهمیت شرکت در انتخابات را به عنوان یک وظیفه ملی برای مردم تبیین کنند و افزود: رسانه ها باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا اخلاق فضای رسانه ای به عنوان یک اولویت مطرح شود.
زاهد احمدی یادآور شد: خوشبختانه در خراسان شمالی رسانه ها در چهارچوب فضای رسانه ای فعالیت خوبی دارند و در برنامه ها مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت می کنند.
وی وظیفه رسانه ها را همچنین تبیین فضای امن انتخاباتی و فراخوان و دعوت عمومی برشمرد که در این راستا رسالت خود را به خوبی در قبال نظام و انقلاب ایفا کرده اند.
وی متذکر شد:در این راستا  رسانه با حفظ اخلاق رسانه ای می توانند از آسیب ندیدن آبرو ،حرمت و حریم اشخاص محافظ کنند.
زاهد احمدی با تاکید برنقش رسانه ها در حضور مردم پای صندوق رای،گفت: انتخابات یک حق و تکلیف است ودر کشور ما انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی شناخته می شودبراین اساس باید تکلیف خود را به  درستی با حضور پرشور پای صندوق رای اعمال کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه کسانی می خواهند برمسند ریاست جمهوری بنشینند با هر سلیقه ی که باشند باید در جهت تکامل انقلاب فعالیت کنند.
رییس بسیج رسانه استان به نقش رسانه ها در فضا سازی انتخابات اشاره کرد و افزود: نقش رسانه ها در فضاهای انتخاباتی بسیار پررنگ است و مرحله اول وظیفه رسانه  افزایش میزان حضور مردم در انتخابات و مرحله بعدی انتخاب اصلح  است.
وی باتاکید بر تاثیر رسانه در رعایت اخلاق انتخاباتی،اظهار داشت:به طور یقین اگر اخلاق اسلامی در استفاده از فضای مجازی به منظور فعالیتهای تبلیغاتی کاندیداها رعایت نشود با کاهش انگیزه شرکت مردم در انتخابات مواجه می شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.