گرگان- مدیر حج و زیارت استان گلستان از تشرف ۶ هزار و ۷۰۰ زائر از استان به حج تمتع خبر داد و گفت: همه کاروان‌های گلستانی امسال مدینه بعد هستند و اعزام کاروان‌ها از استان گلستان هم از اوایل مرداد آغاز می‌شود.

۶۷۰۰ زائر گلستانی اوایل مردادماه به حج تمتع مشرف می شوند

به گزارش قدس آنلاین، رضا درگاهی صبح شنبه در جمع خبرنگاران درباره برنامه سفر امسال حجاج گلستانی اظهار داشت: امسال  ۴۷ کاروان برای سفر حجاج گلستانی در نظر گرفته شده و اسامی کاروان‌ها از امروز روی سایت سازمان حج قرار گرفته است.

درگاهی گفت: تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه گذشته متقاضیان فرصت داشتند تا مابه التفاوت هزینه حج را واریز کنند و ثبت نام از متقاضیان از روز یکشنبه آغاز و تا پنج شنبه ادامه داشت.

درگاهی درباره آموزش زائران تصریح کرد: سازمان حج و زیارت به مدت ۱۰ تا ۱۲ روز آموزش برای زائران در نظر گرفته که زائران با این آموزش‌ها در زمینه اعمال و مناسک حج اطلاعات لازم را بدست می‌آورند.

وی افزود: هم اکنون در گلستان ۳۶ دفتر زیارتی وجود دارد که  ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این دفاتر فعالیت می کنند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان افزود: مهم‌ترین اولویت‌های ما برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حج است و در همین راستا اعزام روحانی، اعزام مداح، توزیع محصولات فرهنگی برای اهل تسنن و اهل تشیع و برگزاری همایش یاوران حج انجام می‌شود.

درگاهی گفت: از زائران می‌خواهیم تا نهایت همکاری را با عوامل و کارگزاران حج، پزشکان و دیگر افراد مسئول داشته باشند و یاوران حج نیز می‌توانند در این بخش یاری رسان بوده و به افراد کهنسال کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.