روز جمعه کاروان حامل مولانا عبدالغفور حیدری معاون رئیس مجلس سنای پاکستان در منطقه مستونگ از توابع ایالت بلوچستان هدف حمله قرار گرفت که دست کم ۲۷ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت.

حمله تروریستی به معاون رئیس مجلس سنای پاکستان+تصاویر

 به گزارش «قدس آنلاین»،  روز جمعه کاروان حامل مولانا عبدالغفور حیدری معاون  رییس مجلس سنای پاکستان در منطقه مستونگ از توابع ایالت بلوچستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت که دست کم ۲۷ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش روزنامه داون، داعش مسئولیت حمله به کاروان سناتورهای پاکستانی در بلوچستان را برعهده گرفت.

به گزارش پلیس، عامل انتحاری از ۱۰ الی ۱۲ کیلوگرم مواد منفجره برای انجام این عملیات انتحاری استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش چون تعداد زیادی از سناتورها این کاروان را همراهی می‌کردند آمار تلفات بالا رفته و در بیمارستان‌های بلوچستان حالت فوق العاده اعلام شده است.

حیدری یکی از اعضای حزب اسلامی سنی جناح راست موسوم به «جماعت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان» است که بخشی از دولت ائتلافی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان را تشکیل می‌دهد.

ایالت بلوچستان تحت کنترل پاکستان که با ایران و افغانستان هم مرز است به مرکز فعالیت گروه‌های تروریستی تبدیل شده است که علاوه بر داعش، گروه‌هایی همچون طالبان و جیش العدل در این منطقه فعال هستند.

پزشکان اعلام کردندسناتور مولانا عبدالغفور حیدری معاون رییس مجلس سنای پاکستان وضعیت بحرانی را پشت سر گذاشته و زنده خواهد ماند.

در عکس‌های زیر تصاویر حمله به کاروان معاون رییس مجلس سنای پاکستان را مشاهده می‌کنید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.