وزارت ورزش و جوانان در واکنش به ادعاهای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد وام ازدواج اعلام کرد: در دولت یازدهم میزان پردخت وام ازدواج چهار برابر شده است.

 پرداخت وام ازدواج در دولت یازدهم ۴برابر شد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس نموداری که وزارتخانه ورزش و جوانان منتشر کرده است، این وزارتخانه برای افزایش تعداد ازدواج در کشور در نخستین گام، ستاد ساماندهی جوانان در وزارت ورزش و جوانان را در وزارتخانه و مراکز استانها فعال سازی کرده است.
براساس این گزارش، میزان وام پرداختی به زوج های جوان در کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ چهار برابر شده که رقم قابل توجهی است. علاوه بر این، ‌در سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ تعداد ۲۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور راه اندازی شده است.
بر اساس نمودار منتشر شده، در سال ۱۳۹۲ تعداد وام پرداخت شده ۲۹ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۱۵ میلیون ریال بوده که به ۹۴۴ هزار و ۶۲۷ زوج پرداخت شده است.
در سال ۱۳۹۳ در سال دوم فعالیت دولت یازدهم ۳۹ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۱۱ اعتبار پرداخت شده برای وام ازدواج که به یک میلیارد و ۲۹۴ هزار و ۱۸۰ میلیون زوج پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۴ به منظور بهره مندی ۸۱۲ هزار و ۳۷۲ زوج حوان متقاضی دریافت وام ازدواج، ۲۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده است.
همچنین در سال ۹۵ به منظور بهره مندی یک میلیون و ۱۸ هزار و ۱۰ ازدواج متقاضی دریافت وام ازدواج ۹۸ میلیون،۳ هزار و ۹۰۴ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
این آمار نشان از آن دارد دولت یازدهم در شاخص پرداخت وام ازدواج از زمان تحویل دولت تا پایان سال ۹۴ رشد ۴ برابری داشته و ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بی اساس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.