قم- تولیت مسجد کوفه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مسجد کوفه و مسجد مقدس جمکران گفت: در سفری که به مسجد مقدس جمکران داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای با حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، امضا شد که در رابطه با همکاری مشترک در زمینه پژوهش‌ها و موضوعات دیگر در رابطه با حضرت مهدی(عج) است.

همکاری مشترک مسجد کوفه و جمکران در رابطه با پژوهش های مهدوی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مجید موسوی پیش از ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: به ابتکار آستان قدس رضوی اتحادیه‌ای تحت عنوان اتحادیه اعتاب مقدس جهان اسلام تشکیل شد، که میزبان اول آن آستان قدس رضوی بودند و امسال این اتحادیه به آستان قدس حسینی منتقل شد.

تولیت مسجد کوفه با اشاره به مطرح‌شدن ایده‌ای مبنی بر اعتاب بین مهدوی گفت: در جشن نیمه شعبان امسال، تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و زمینه‌های مختلف در شب نیمه شعبان منعقد شد، و امیدواریم در تعامل باهم خدماتی داشته باشیم. لازم است زائران ایرانی که به مسجد کوفه می‌آیند نقش مسجد کوفه با امام مهدی(ع) را بیشتر متوجه شوند.

وی توضیحاتی در رابطه با روش اداره‌کردن مسجد، معماری مسجد کوفه، مناسبت‌های ویژه و تعداد زائران ارائه کرد و اظهار داشت: میلیون‌ها زائر در طول سال که به زیارت اربعین می‌آیند قبل از زیارت امام حسین(ع) به مسجد کوفه می‌آیند.

موسوی با اشاره به توسعه مسجد کوفه گفت: طرح توسعه مسجد کوفه تحت عنوان صحن حضرت ابوطالب(ع) است که زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع و در سه‌طبقه اجرا می‌شود، این صحن به‌عنوان مجتمع فرهنگی است که شامل کتابخانه، موزه و سالن اجتماع می‌شود که در آینده نزدیک ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به حجم موقوفات و نذورات مسجد مقدس کوفه گفت: در این رابطه فرهنگ‌سازی به شکل مطلوب ایجاد نشده و به همین دلیل موقوفات مسجد کوفه بسیار پایین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.