گنبد کاووس- وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به عدم توفیق سیاست خارجی کشور در دوره اخیر، گفت: نگرش فعلی سیاست خارجی قابل دوام نخواهد بود.

 انتخابات باید مظهر شوق و ذوق میان مردم باشد/ فضای تولید و اشتغال نابسامان است

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر متکی در جمع مردم شهرستان گنبدکاووس و حامیان حجت‌الاسلام  سیدابراهیم رئیسی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که با حضور پرشور در انتخابات از عزت و اقتدار مردم دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مساله سیاست خارجی یکی از مهم‌ترین مسائل آینده کشور است، افزود: نگرش و شیوه سیاست خارجی کشور قابل دوام نیست زیرا این سیاست‌ها و روش‌ها همان سیاستی است که برخی از داخل به بیرون آدرس نقاط ضعف را داده و چراغ سبز برای تحریم نشان دهند.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به وضعیت نابه‌سامان فضای تولید و اشتغال در کشور، اضافه کرد: به طور مثال در همین استان گلستان وضعیت را که با دقت بررسی کنیم خواهیم دید که کشاورزی و دامداری در حال نابودی است و ۹۰ درصد کارخانه‌ها در برخی از شهرهای استان تعطیل شده است.

متکی با تاکید بر اینکه اصرار بر تداوم رویکرد فعلی در کشور به معنای تداوم وضعیت نابه‌سامان موجود کشور است، ادامه داد: بنده سال‌هاست با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی آشنا هستم و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که از ایشان‌سراغ دارم انطباق قول و عمل است.

وی با اشاره به اینکه پاکدستی، ساده‌زیستی، جامع‌نگری و اتخاذ استراتژی برآمده از مبانی نظام و انقلاب دیگر خصوصیات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی است، خاطرنشان کرد: زمانی که بنده سفیر ایران در ژاپن بودم ایشان به عنوان رئیس سازمان بازرسی سفری را به ژاپن داشتند و در این سفر یکی از افراد خوش‌نام و معتمد ایرانی که در ژاپن زندگی می‌کرد و نمایندگی یک کارخانه را داشت به ایشان هدیه‌ای داد که ایشان با کمال ادب و متانت آن را نپذیرفت و از آن شخص بزرگوار با مهربانی تشکر و عذرخواهی کرد.

وزیر اسبق امور خارجه بر لزوم حفظ احترام همه کاندیداهای ریاست جمهوری توسط هواداران نامزدها، اضافه کرد: انتخابات باید مظهر شوق و ذوق میان مردم باشد نه آنکه به فضایی برای فاصله گرفتن دل‌ها از یکدیگر و جدا کردن مردم از هم تبدیل شود.

متکی با بیان اینکه با انتخاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی می توانیم شاهد انجام کارهای بر زمین مانده کشور باشیم، تاکید کرد: امیدواریم مردم عزیز با انتخابی درست و به جا بتوانند کشور را در مسیری قرار دهند که محرومان و مستضعفان نیز به حقوق خود رسیده و عزت ملی نیز به اوج خود برسد.

وی با اشاره به لزوم انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو تصریح کرد: همه ما باید به سرنوشت انقلاب و آرمان‌های بلند آن بیاندیشیم و فضایی را فراهم کنیم که آرمان‌های امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و قانون اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.