مدیر مؤسسه راهبردی پژوهش‌ها و تحقیقات تربیتی حزب‌الله لبنان گفت: تجارب موفق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به لبنان انتقال داده خواهد شد.

تجارب موفق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به لبنان انتقال داده می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  عباس کنعان مدیر مؤسسه راهبردی پژوهش‌ها و تحقیقات تربیتی حزب‌الله لبنان در نشست خبری دو جانبه با دبیرکل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: ما در حزب‌الله نماینده موسسات پرورشی و فرهنگی هستیم و از دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ایران برای این دعوت و استقبال صمیمی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: ما به جمهوری اسلامی ایران آمدیم تا از چشمه گوارای معارف بهره‌مند شویم و موضوعی که درباره آن بحث می‌کنیم حول مفاهیم فرهنگی و تربیتی است.

عباس کنعان اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع پرورشی به تحولات فکری بشری مربوط می‌شود ما به اینجا آمدیم سرچشمه‌های معرفتی و پرورشی جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم و از مبانی‌های تئوری و کارهای عملی استفاده‌ کامل را ببریم.

مدیر مؤسسه راهبردی پژوهش‌ها و تحقیقات تربیتی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه تجربه موفق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به لبنان انتقال داده خواهد شد، گفت: ما تلاش داریم از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایه فکری و بنیان اندیشه را بر افکار امام خمینی(ره) بنیان نهاده است و تحت امر رهبری بی‌نظیر، امام خامنه‌ای است، تجربیات این اتحادیه را به لبنان انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در اولین فرصت به جمهوری اسلامی بیاییم زیرا این ویژگی‌ها در لبنان هم قابل اجرا و پیاده شدن است.

کنعان به شباهت جنگ نرم فرهنگی علیه جوانان ایران و لبنان اشاره کرد و بیان داشت: باید پایه‌های فکری و بنیان‌های اندیشه را در لبنان استحکام ببخشیم.

مدیر مؤسسه راهبردی پژوهش‌ها و تحقیقات تربیتی حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما لازم دانستیم از مبانی پرورش فکری که اتحادیه در حال اجرای آن است، استفاده کنیم تا ما هم در بازه زمانی کوتاهی به غنای پرورشی و فکری دست یابیم.

کنعان اضافه کرد: موسسات فراوانی وابسته به حزب‌الله لبنان، فعالیت‌های خود را برای پرورش فرهنگی و فکری نوجوانان و جوانان لبنان خارج از مدرسه انجام می‌دهند اما تلاش داریم مؤسسه‌ای شبیه به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز گروهی از ۱۹ مؤسسه به ایران آمدند، گفت: هرکدام از این افراد در امور نوجوانان و جوانان در لبنان فعال هستند و ما تلاش داریم در این بازدید آگاهی عام و کلی نسبت به اتحادیه پیدا کرده و برای عمق‌بخشی سند پرورش فکری و تربیتی جوانان لبنان، به کشورمان انتقال دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.