اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آذرآب با مشکلاتی روبرو شده است از انجام واگذاری مجدد هپکو به بخش خصوصی خبر داد.

هپکو اراک مجددا به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی اظهار داشت: توفیقی داشتیم در رابطه با پیگیری تصمیمات و امور مربوط به اقتصاد مقاومتی در خدمت استاندار مرکزی و مدیران کل استان باشیم و بازدیدی هم از برخی صنایع استان داشته باشیم و البته 4 دستگاه دولتی گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه کردند که حاکی از رشد چشمگیری در فعالیت‌ها بود.

وی افزود: در رابطه با صنایع بزرگ استان مرکزی نیز جلسات متعددی داشتیم یکی از واحدها که هپکو بود با کمک سازمان خصوصی سازی بالاخره به کسی که توانایی کار را دارد واگذار شد، به تدریج هم پیش می‌رود و من یقین دارم این واحد به شرایط مطلوب بازخواهد گشت زیرا در قبل به بخش خصوصی که علاقمند بود واگذار شد ولی توانایی مالی بسیار به دلیل بدهی زیاد را نداشت.

نعمت‌زاده بیان کرد: بقیه واحدها مشکل انتقال سهام نداریم الا اینکه آذرآب گرچه بخش خصوصی خریداری کرده مشکلاتی داریم که ظهر خواهیم دید و کار را دنبال می‌کنیم، با بانک‌ها مکاتباتی شده اما باید خودشان حرکت جدی‌تری انجام دهند زیرا در کشور کار هست و باتوجه به فعال شدن پروژه‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی حتی کارهای مربوط به راه این صنایع می‌توانند کار خوبی داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بقیه صنایع خوشبختانه فعال هستند و مشکلی نیست، البته در ساوه طرح بزرگی را در رابطه با خودروسازی با مشارکت شرکت خارجی شروع خواهیم کرد و امیدواریم قرارداد این مشارکت منعقد شود.

وی با اشاره به صنایع متوسط و کوچک گفت: صنایع متوسط و کوچک موفق شدند تسهیلات نسبتا مناسبی را سال قبل دریافت کنند امسال هم کماکان طرح رونق تولید برای صنایع متوسط و کوچک ادامه پیدا خواهد کرد.

نعمت‌زاده بیان کرد: طرحی را ارائه کردیم برای حمایت مالی از صنوف تولیدی که در دبیرخانه ستاداقتصادمقاومتی در تهران درحال بررسی است، همچنین طرحی برای بازسازی و بهسازی صنایع فرسوده دادیم که امیدواریم زودتر بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع انتخابات گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری و مسئولان تاکید داشتند که ما هرچه بیشتر پای صندوق‌ها شرکت کنیم به همان میزان در سرنوشت کشور سهیم خواهیم بود و به همان میزان اقتدار ملی و انسجام ملی را نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: در جهت این است که موانعی که در موارد مختلف هست برطرف و رونق ایجاد کند و با تسهیلاتی که به وجود می‌آید و تصویب قوانین اقتصاد رونق پیدا کرده این است که اقتصاد با رشد منفی به رشد مثبت شده یا در صنعت رشد منفی بالای ده درصد داشتیم که الان حداقل به رشد مثبت چهار درصد رسیده‌ایم.

نعمت‌زاده به موضوع نظارت بر روند فعالیت‌ها افزود: درباره نظارت هم باید هر دستگاهی کار نظارت را خودش انجام دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت پرداخت کم تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی بیان کرد: آن چه تصویب شده هیچ بانک خاصی مدنظر نیست اما بالاخره مشخص است اینها دنبال سودهای بیشتر هستند و دنبال این نیستند به نرخ رسمی تسهیلات بدهند، در بخش‌های خدمات و غیره وظیفه بانک مرکزی است که دنبال کند و دیگر ارتباطی به وزارت خانه ما ندارد و ما هم از این وضع راضی نیستیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.