مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن عنوان کرد: راه آهن به تمامی تعهدات خود برای احداث زیر گذرهای ورامین عمل کرده است.

راه آهن به تمام تعهداتش در ورامین عمل کرده/ شهرداری ورامین مسبب بسته شدن زیرگذرهای این شهر است

قدس آنلاین: در پی انتشار خبری از سوی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر از بین بردن زیرگذر قدیمی باغ صالح توسط راه آهن، سید محمد موسوی؛ مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن عنوان کرد: از مجموعه شهرستان ورامین زیرگذر ۱۵ خرداد و پل روگذر امام رضا(ع) در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زیر گذر ۱۵ خرداد طبق پیش بینی های انجام شده تا آخر ماه آماده بهره برداری خواهد شد، اعلام کرد: ۲ گذرگاه کوچک به نام های باغ صالح و موسی آباد در گذشته وجود داشته است که عرض آنها ۲ متر و ارتفاعش نیز ۲ متر بوده است که برای عبور عابر پیاده طراحی شده بود.

موسوی اضافه کرد: زمانی که راه آهن در حال ساخت خطوط ۳ و ۴ حومه ای بود، تعریض گذرگاه های باغ صالح و موسی آباد به اصرار شهرداری ورامین که مدعی شدند عرض این زیر گذر کم است و باید از ۲ متر به ۸ متر افزایش پیدا کند، در دستور کار قرار گرفت.

مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن توضیح داد: بارها در جلسات مختلف به شهرداری گوش زد شد که با افزایش عرض این زیرگذر ها به ۸ متر، باید ارتفاع آن نیز از ۲ متر افزایش پیدا کند، چرا که زیرگذر استاندارد، باید ارتفاع آن بالای ۴ متر و ۶۰ سانت باشد تا ماشین آلات سنگین، آتش نشانی، آمبولانس و غیره بتوانند از آن عبور کنند.

وی اضافه کرد: با این شرایط شهرداری ورامین عنوان کرد که راه آهن ساخت زیرگذر جدید را آغاز کند تا رمپ های منتهی به این زیرگذرها به جهت وجود معارض توسط خود شهرداری احداث شود.

موسوی تاکید کرد: هم اکنون نقشه ای با ابلاغ شهرداری در راه آهن وجود دارد که دقیقا در آن نقشه شرح داده شده است که وظیفه راه آهن ساخت آن سازه بتنی در زیر خط آهن است نه جاده های مواصلاتی که منتهی به این زیر گذرها می شود.

وی با بیان اینکه راه آهن، پل را در دهانه ۸ متر ساخته است، عنوان کرد: طی چند سال گذشته مجوز ساخت خانه جدید در این منطقه اعطا شده است و برای راه اندازی زیر گذر جدید باید همه آنها خراب شود تا آنجا را به صورت استاندارد باز کنند.

مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن ضمن اعلام اینکه راه آهن به تمامی تعهدات خود عمل کرده است، افزود: هم اکنون عرض زیرگذر در یک سمت، ۸ متر و در سمت دیگر ۲ متر است، آن هم علتش این است که باید خطوط گرم راه آهن منتقل شود روی خطوط ۳ و ۴ که ساخته شده است و بعد زیر خط موجود تعریض شود؛ این مسائل همگی در جلسات شورا و شهرداری عنوان شد و آنها تمام عواقبش را پذیرفته اند.

موسوی توضیح داد: راه آهن تمام وظایف را انجام داد اما شهرداری به اندازه همان ۲ متر قبلی مسیر را باز نکرد، چندین ماه گذشت که طاقت مردم تاخت شد و آمدند روی خط آهن نشستند؛ این در حالی است که باید می رفتند جلوی شهرداری تجمع می کردند چرا که راه آهن هیچ گونه مسئولیتی در این باره نداشت.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه در تعهد راه آهن نبود، برای رفاه حال شهروندان به اندازه ۲ متر مسیر را باز کرد؛ در واقع آن ۸ متری که راه آهن احداث کرده، قابل استفاده نیست.

مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن در خصوص راه اندازی قطار حومه ای تهران – گرمسار اشاره کرد: هم اکنون روزانه  ۲ رام قطار از گرمسار به سمت تهران و ۲ رام از تهران به سمت گرمسار حرکت می کند، اگر استقبال مردم از این خط راه آهن زیاد باشد این آمادگی وجود دارد تا تعداد قطارها زیاد تر شود.

موسوی عنوان کرد: در تمام شهرهای مدرن دنیا، مترو از محدوده شهر خارج نمی شود چرا که سرعت مترو ۷۰ کیلومتر در ساعت است و فاصله ایستگاه های آن برابر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون قطاری که به سمت ورامین و در نهایت گرمسار حرکت می کند با سرعتی بالغ بر ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، درحرکت می کند؛ پیش بینی می شود مسافر زمانی که در گرمسار سوارمی شود و در کمتر از یک ساعت به تهران برسد؛ اما آیا مترو از این توان برخوردار است؟

مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن اذعان کرد: مترو یک وسیله است با سرعت کم، توقف ها در فواصل مشخص و کوتاه اما قطار وسیله ای با سرعت زیاد، فواصل ایستگاه نامشخص و بصورت شبانه روزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.