شهردار منطقه ۲۲ جزئیاتی درباره سکونت ۱۲ خانوار در بوستان چیتگر ارائه داد و گفت: افرادی که در این واحدها سکونت دارند کارمندان بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع هستند که دستگاه‌های مربوطه دولتی تاکنون توضیحاتی درباره سکونت این خانواده‌ها ارائه نداده است.

جزئیات سکونت ۱۲ خانوار در بوستان چیتگر

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  مولایی در نشست خبری که درباره بهره‌برداری از ۵۰ پروژه در منطقه ۲۲ برگزار شد، اظهار داشت: این منطقه نوپا است و حدود ۱۶ سال از عمر تاسیس آن می‌گذرد ولی اقدامات گسترده‌ای در حوزه فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در منطقه ۲۲ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۲۲ قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران محسوب می‌شود گفت: اقداماتی که در این منطقه صورت گرفته از ابعاد گردشگری و تفریحی فرامنطه‌ای و استانی است. در پایان سال ۹۴ بیش از ۱۲۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی توسط شهردار تهران در این منطقه افتتاح شد.

مولایی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال ۹۵ هیچ پروژه جدیدی در دستور کار شهرداری منطقه ۲۲ قرار نگرفت و تلاش بر این شد تا پروژه‌های نیمه تمام در این منطقه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: فردا نیز ۵۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۲۲ مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم و شاخصی که در منطقه ۲۲ است مددسراهایی است که برای افراد حادثه دیده احداث شده و این افراد می‌توانند با حضور در این مکان‌ها نسبت به رفع مشکلات خود و همینطور کارآفرینی اقدام کنند.

شهردار منطقه ۲۲  افزود: هزینه ریالی افتتاح ۵۰ پروژه‌ای که فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: بزرگراه شهید حکیم غرب که فاز اول آن سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود، فاز دوم آن نیز که در منطقه ۲۲ است ۹۰ درصد آن به طول ۹ کیلومتر تکمیل شده است و با استفاده از تونل ادامه این بزرگراه از زیر بوستان چیتگر عبور می‌کند.

مولایی درباره جمعیت‌پذیری منطقه ۲۲ نیز اظهار داشت: در حال حاضر فضای جامعه سیاسی شده است و برای بهره‌برداری‌های سیاسی واقعیت‌ها را مطرح نمی‌کنند.

وی افزود: همه می‌دانند وقتی شهرداری می‌خواهد مجوزی را صادر کند و یا منطقه و یا شهر جدیدی را احداث کند به سندهای بالادستی به نام طرح تفصیلی شهر نیاز دارد که این طرح توسط وزارت مسکن و شهرسازی که ۷ نفر از اعضای دولت عضو آن هستند تصویب و اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: بنابراین اقداماتی که در منطقه ۲۲ صورت گرفته براساس طرح تفصیلی بوده است و تا به امروز شهرداری منطقه ۲۲ هیچگونه تخلفی انجام نداده است.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت شهرداری منطقه ۲۲، ۱۵۱ هزار نفر است و افرادی نیز مجوز احداث ساختمان گرفتند که مراحل ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده است.

مولایی درباره سکونت ۱۲ خانوار در بوستان چیتگر اظهار داشت: ۴۵ تا ۵۰ سال از احداث این بوستان می‌گذرد که ۱۲ خانوار در آنجا ساکن هستند و این ساکنین کارمندان بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع هستند که زیرمجموعه وزارت کشاورزی هستند.

شهردار منطقه ۲۲  افزود: تاکنون هیچ کدام از مسئولین سازمان جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره سکونت این افراد در بوستان چیتگر ندادند که این کارمندان در مجموعه آنها هستند یا خیر و این خانه‌ها را بر چه اساسی به افراد دادند.

وی گفت: چرا هنگامی که این افراد بازنشسته شده‌اند خانه‌های آنها پس گرفته نشده است. یا این که اگر این خانه‌ها ا جاره به شرط تملیک است چرا مدارک لازم ارائه نشده است.

مولایی گفت: ما در بوستان چیتگر مستاجر هستیم و حفظ و حراست این بوستان و فضای سبز آن با ما است.

شهردار منطقه ۲۲  افزود: ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار اصله درخت مطابق شرایط آب و هوایی در بوستان چیتگر ساخته شده است و ما باید از این درختان حفاظت کنیم.

وی درباره دریاچه خلیج فارس اظهار داشت: اواخر سال ۸۹ و  اوایل سال ۹۰ کلنگ دریاچه خلیج فارس به وسعت ۲۵۰ هکتار که ۱۳۰ هکتار آن آبی است در بر زمین زده شد و فاز آن آن در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید.

مولایی گفت: این دریاچه مصنوعی است و آب آن از رودخانه کن براساس توافقات صورت گرفته از اول زمستان تا ‌آخر زمستان تامین می‌شود و در سال نخست ۱.۵ میلیون متر مکعب آب برای پر کردن این دریاچه برداشته شد و تاکنون نیز آب دریاچه شهدای خلیج فارس خشک نشده است و امروز این دریاچه در مسائل زیست محیطی تاثیرگذار است.

شهردار منطقه ۲۲ بیان داشت: ۴۶ درصد وسعت منطقه ۲۲ فضای سبز است و سرانه فضای سبز برای هر نفر در این منطقه ۱۷۰ متر محاسبه شده است که ۶ برابر استاندارد جهانی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.