اراک-وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با تعاملی که در کشور زیر سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایجاد شده، مسئولان باید چه در این دولت و چه در دولت های آینده خدمتگذاران خوبی برای مردم و جامعه باشند.

دولت خدمتگذار خوبی برای مردم و جامعه باشد

به گزارش قدس آنلاین -محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: براساس چشم انداز توسعه اقتصادی تدوین شده ، برنامه ریزی ورود فناوری های نوین خودرو در بخش های مختلف از جمله موتور سازی و گیربکس در دستور کار قرار گیرد و راهبرد صادرات تبیین شود. به گفته نعمت زاده خودروهایی که هنوز وارد بازار نشده در ایران تولید می شوند و برخی از آنها در مرحله طراحی نهایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: روز گذشته یکی از آقایان در مناظره تلویزیونی اعلام کرد که کارها از جمله درآمد افراد کم درآمد را چرا نمایشی کردید، که نفر دیگری گفت: در آن زمان یک میلیون بشکه نفت صادر می شد.

نعمت زاده گفت: صادرات نفت به ۲ و نیم میلیون بشکه رسیده و بودجه در مجلس اضافه شده تا توانایی این کار صورت گرفته، مگر بدون قانون که می توان پول چاپ و توزیع کرد؟ وی بیان کرد: درآمدهای نفتی کشور تقریبا ۲ برابر شده است و طبیعی است که اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه و خدمات به کشور و مردم به منصه ظهور برسد.

وی گفت: سال گذشته تلاش شد تا حقوق بازنشستگی و معوقات از سال ۵۸ تا ۹۴ برای این فرد پرداخت شود و شخصا از این فرد به جای افرادی که این اشتباه را انجام دادند، عذرخواهی کردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کشور در بسیاری از زمینه های مختلف، استعدادهای بالقوه ای دارد و ممیز مالیاتی باید به نحوی عمل کند که صنعت رونق بیشتری داشته باشد.

نعمت زاده اظهار کرد: برای اینکه صنایع صادرات محور شوند، ضرورت دارد که بحث بهسازی و نوسازی این صنایع مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با تعاملی که در کشور زیر سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایجاد شده، مسئولان باید چه در این دولت و چه در دولت های آینده خدمتگذاران خوبی برای مردم و جامعه باشند.

نعمت زاده تصریح کرد: بحث برنامه ششم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این برنامه راهبردی عملیاتی برای چشم انداز چند سال آینده کشور است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز از برنامه های مهم امسال است که در چند نشست در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مواردی بررسی و تصویب شد که توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با تاکید بر تداوم اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال است و اگر این ۲ مولفه مورد توجه قرار گیرد سایر امور در کنار آنها حاصل می شود. نعمت زاده بیان کرد: تمام تجارب مثبت این نظام که در حوزه اقتصاد به دست آمده چکیده ای از سیاست های بسیار ضروری است که باید با جدیت دنبال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی را درون زایی، برون نگری، مردمی بودن، دانش بنیانی و عدالت خواهی معرفی فرمودند و این موارد مقولاتی است که در هر اقتصاد سالم و پویا باید دنبال شود.

وی عنوان کرد: آلمان و ژاپن مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی هستند چرا که با وجود ویرانی های جنگ جهانی دوم تصمیم بر رونق توسعه و عمران و آبادانی کشور گرفتند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وی گفت: در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، گزارش هایی ارایه شد که به حق اقدام های موثری در راستای توسعه کشور صورت گرفته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.