نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید اقتصادی داشته باشیم که در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی ثبات داشته باشد.

اقتصاد ما باید در برابر تکانه‌های داخلی وخارجی ثبات داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگوی ضبط شده از شبکه خبر سیما درباره اقتصاد مقاومتی گفت: این دولت در مقام عمل توانسته ثابت کند می تواند اقتصاد مقاومتی داشته باشد؛ چراکه اقتصاد ما باید در برابر انواع فشارهای داخلی و خارجی مقاوم باشد و ثبات و آرامش را حفط کند.

وی با اشاره به بخش تولید افزود: مشکلات این بخش مربوط می شود به موانعی که باید برطرف شود. بسیاری موانع را برای شروع اشتغال کم کردیم از جمله آنکه ۴۳ درصد تسهیلات بانکی به بنگاهها افزایش یافت.

روحانی با بیان اینکه رشد تولید در کشور ما مربوط به بنگاههای بزرگ و رشد اشتغال مربوط به بنگاههای متوسط می شود، گفت: باید با ارتباط بنگاههای بزرگ و کوچک رونق اشتغال افزایش یابد. در سال گذشته به ۲۴ بنگاههای کوچک و توسط کمک کردیم.

نامزد انتخابات توجه به اقتصاد اینترنتی و گردشگری را از دیگر عوامل افزایش اشتغال نام برد و افزود: در این دولت ۱۵۲ هزار نفر از طریق فناوری صاحب کار شدند.

وی همچنین در مورد افزایش حقوق بازنشسته ها، گفت: ما دراین دولت به اندازه تورم سالانه و شاید هم بیشتر حقوق را افزایش دادیم و در سال گذشته و علاوه بر آن امسال حقوق بازنشست ها افزایش یافت، بطوریکه حداقل حقوق ۱ میلیون ۱۰۰ هزار نفر است.

روحانی افزود: ما در دولت دوازدهم تصمیمان این است حقوق بازنشسته ها به حدی برسد که کفاف زندگی آنها را بدهد و بازنشسته هایی که از کار افتاده هستند تصمیم گیریهای جداگانه ای صورت گرفته است.

نامزد انتخابات ادامه داد: در زمینه بیمه درمانی برای اقشار کم درآمد کمک شده است. در گذشته برای عمل جراجی ۲۰ میلیون باید پرداخت می شد اما الان کمتر از یک میلیون پرداخت می شود.

وی با اشاره به سبد غذایی گفت: حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر سبد غذایی دریافت می کنند.

روحانی همچنین با اشاره به راهکارهای دولت برای مهار تورم، گفت: اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم اولش رشد تولید است اگر کالا به اندازه کافی تولید شود بازار متعادل می شود.

نامزد انتخابات با بیان اینکه باید تورم تک رقمی را  ادامه دهیم، گفت: البته مهار تورم به این معنا نیست که گرانی نیست و باید با افزایش تولید و ایجاد مشاغل مختلف تلاش کرد.

وی با بیان اینکه امسال تورم زیر ۸ درصد بوده  است، گفت: این بدان معنا  نیست که گرانی نشده اما توانستیم رشد تورم را کاهش دهیم و قیمت ها متعادل شده است.

روحانی همچنین درباره یارانه های نقدی گفت: از مردم عزیزم تشکر می کنم که در سال ۹۳ آنهایی که نیاز نداشتند ثبت نام نکردند. یک شایعاتی از سوی ستاد رقیب صورت گرفت که ما می خواهیم یارانه را قطع کنیم اصلا چنین چیزی نیست.

وی با بیان اینکه یارانه به تنهایی کافی نیست گفت: یارانه ها را تا پایان دولت دوازدهم ادامه می دهیم تا بطور کامل فقر مطلق برطرف شود و مردم دیگر برای نیازمندی های اساسی خودشان نیازمند نباشند.

نامزد انتخابات با اشاره به سهام عدالت ادامه داد: سهام عدالت را  هم سامان دادیم و مردم به زودی می توانند از پول سهام استفاده و تا آخر سال سود آنرا بگیرند و یا آنرا خرید و فروش کنند.

وی تاکید کرد: البته ما نباید تنها متکی به یارانه باشیم و باید از طرق دیگر زندگی مردم را تامین کنیم و یارانه را هم ادامه خواهیم داد.

روحانی با طرح این سوال که مفاسد از کجا آغاز می شود؟ گفت: فساد از عدم شفافیت شروع می شود؛ بنابراین دولت در این زمینه لایجه شفافیت آماده کرده است تا تقدیم مجلس شود. عدم شفافیت باعث فساد می شود. همچنین ما لایحه دومی برای تضاد منافع تهیه کردیم و به زودی تقدیم مجلس می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزنامه ها و رسانه ها فعال باشند و آزادی عمل به آنها بدهیم می توانند جلوی فساد را بگیرند.

نامزد انتخابات با اشاره به راهکارهای دولت برای مبارزه با قاچاق گفت: در یک مقطعی دولت مردم را به قاچاق تشویق کرد و قاچاقی که ۲ میلیارد در سال بود به ۲۰ میلیارد رسید و مردم برای دور زدن تحریم ها تشویق به قاچاق کردن شدند و امروز دولت قاچاق را از ۲۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد رسانده است.

وی افزود: استانهای مرزی باید استان های صادر کننده باشند تا جلوی واردات کالا گرفته شود و تا پایان دولت دوازهم می توان این پدیده شوم را از بین برد.

نامزد انتخابات با اشاره به برنامه های دولت برای اشتغال گفت: برای اشتغال در جامعه باید فضا را آرام بکنیم که یکی از ابزارهای آن سرمایه گذاری است که در کنار آن اشتغال ایجاد می شود.

نامزد انتخابات تصریح کرد: ۳هزار شرکت دانش بنیان در این دولت ایجاد شده و در مسئله مالیات بنیز رای بنگاههای کوچک و متوسط و اصناف خود اظهاری قراردادیم.

وی با اشاره به طرح کارورزی گفت: از بهمن پارسال این طرح در شورای عالی اشتغال تصویب شد و همه بخش های فنی حرفه ای را می خواهیم به روز کنیم. گام دوم این است که افراد را دعوت کنیم برای تعلیماتی که می خواهند ببیند و یک چهارم دستمزد به آنها داده خواهد شد.

روحانی گفت: این طرح در سه استان به طور آزمایشی در حال اجرا شدن است.

نامزد انتخابات با بیان اینکه در این دولت زنان وارد بازار کار شدند، گفت: در گذشته زنان برای اشتغال مشکل داشتند اما ۷۵۰ هزار از خانم ها در این دولت مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های دولت برای اشتغال گفت: یکی دیگر از برنامه ها، مهارت آموزی در دوران دبیرستان است که آموزش و پرورش دارد دنبال می کند و دیگر آنکه برای شهرهایی که گردش پذیر هستند باید زمینه را فراهم کنیم تا سالی بیش از یک میلیون گردش اضافه شود.

نامزد انتخابات با بیان اینکه یک سابقه تاریخی در کشور هست و آن فناوری هراسی است، گفت: دنیای امروز تحولاتی دارد که ما باید آنرا بپذیریم و به جوانان آموزش لازم را بدهیم که چگونه از این امکانات استفاده کنند.

روحانی افزود: امروز اشتغال و مبارزه با فساد و ارتباط بخش های اشتغال از طرق اینترنت و فضای مجازی امکان پذیر است؛ البته باید خطرات را به آنها گوشزد کنیم که ابتدا باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود که فاز اول آن ایجاد شده است. البته این فضا باید امن باشد و نه امنیتی و باید از فرهنگ و هویت و اخلاق ما حراست شود که این کار قابل جمع است.

وی با بیان اینکه همه باید متعهد به قانون باشیم و باید از قانون گریزی به قانون گرایی برسیم، گفت: انتقاد نه تنها خوب است بله لازم است؛ انتقادی که دقیق منصفانه و سازنده باشد. اما باید جلوی تخریب و اتهام را بگیریم.

نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: امیدوارم  این انتخابات آزمایش خوبی باشد در جامعه که مردم از کاندیداها پرسشگری کنند و هم فضای امن و آرام داشته باشیم و ۲۹ اردیبهشت با فضای پرشور مردم پای صندوق انتخابات بیایند و انتخاب خودشون را انجام بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.