وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از اشتغال خُرد علاوه بر درآمدزایی و کاهش بیکاری، زمینه تبدیل شدن این مشاغل تولیدی کوچک را به تولیدکنندگان بزرگ فراهم می کند.

حمایت از اشتغال خُرد بستر ایجاد تولیدکنندگان بزرگ را فراهم می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، محمدرضا نعمت زاده در آئین تقدیر از کارآفرینان برتر حوزه اشتغال خرد استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: گسترش کسب و کارهای کوچک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این مساله به ویژه در روستاها بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به حمایت از صنایع کوچک، اشتغال خرد و همچنین اشتغال در روستاها تاکید دارند و در همین رابطه لایحه ای از سوی دولت به منظور توسعه اشتغال روستایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

نعمت زاده بیان کرد: امروز در دنیا شاهد فعالیت صنایع بزرگ و مشهوری در حوزه تولید محصولات مختلف همچون خودرو و... هستیم که برخی از همین صنایع عظیم، در ابتدا از یک کسب و کار کوچک آغاز و در نهایت با بهره گیری از نوآوری و ابداع به صنعتی بزرگ تبدیل شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: دولت در سال گذشته به منظور حمایت از واحدهای صنعتی و کشاورزی، پیگیری برای پرداخت تسهیلات رونق تولید را در دستور کار قرار داد و با اینکه در ابتدا مقرر بود این تسهیلات به حدود هشت هزار واحدد صنعتی اعطا شود، در نهایت ۲۴ هزار واحد تولیدی و کشاورزی از آن بهره مند شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین مباحثی در رابطه با اینکه اصناف نیز از نظر اعطای تسهیلات و... مورد حمایت قرار گیرند مطرح شد که در این رابطه دولت طرحی را ارائه داده که در انتظار تصویب است.

نعمت زاده ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی و نوآوری بایستی در جامعه نهادینه شود و این مساله ای است که در مراحل تعلیم و تربیت و آموزش کودکان از همان ابتدا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بهره گیری از روحیه کارآفرینی و خلاقیت سبب امکان پذیر شدن بسیاری از کارهایی است که در ابتدا غیرممکن به نظر می رسد و این مهم رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه در استان مرکزی تعامل خوبی میان مسئولان و نمایندگان برقرار است که در کمتر استانی این میزان همکاری را مشاهده کردم و امیدوارم این فضای مطلوب همکاری منجر به رشد بیش از پیش این استان در حوزه اقتصاد و تولید و همچنین سایر حوزه ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.