کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: شما مسکن مهر را تعطیل کردید و گفتید "مزخرف" است، خب بفرمایید خودتان در این چهارسال برای مسکن چه کردید؟

گفتید مسکن مهر "مزخرف" است؛ شما چه کردید؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع مردم ارومیه سخن می گفت، با بیان اینکه استان آذربایجان غربی مشتکل از همه اقوام، گویش ها و مذاهب تشکیل شده و از انسجام قابل توجهی برخوردار است، خطاب به مردم ارومیه گفت که حضور باشور و شعور مردم در عرصه پیام های زیادی دارد و امید آن است همه بدانند که این جمعیت با دل پا به عرصه گذاشته اند.

وی در واکنش به شعار آذری مردم ارومیه در اعتراض به عملکرد دولت روحانی، به زبان آذری از آنها تشکر کرد  و گفت: اگر اینها پیام مردم را نشوند ممکن است زمانی بشوند که دیگر دیر شده است؛ آقایان باید سخن و اعتراض مردم را بشوند.

رئیسی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی در شان ملت ایران نیست، تاکید کرد: حرف من این است که باید با مردم صادق بود؛ باید بعد 4 سال به مردم گزارش بدهند که در این 4 سال چه عملکردی داشته اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدیم که وضعیت کنونی قابل تغییر است،  اگر شما قبول ندارید که می توان شرایط را تغییر داد چرا کاندیدای انتخابات شده اید؟ شما باید پاسخ دهید که با حرف‌های، نمی شود، نمی توانیم، چرا مجدد کاندیدای انتخابات شده‌اید؟ 

وی گفت: 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم و 500 هزار نفر از آنها در صف وام ازدواج هستند ما میگویم همین وام 10 میلیونی را حداقل به جوان ها بدهید؟ می گویند نداریم؟ خب فقط از یکی دو نفر از کسانی که تسهیلات گرفته اند و پس نمی‌دهند پول مردم را پس بگیرید و به همه 500 هزار جوان وام بدهید.

رئیسی گفت: شما در مقابل حرف های مردم و سوالهای کارگران و محرومان چه تهمت می‌زنید؟ افترا می‌زنید؟ شما می‌دانید که من می دانم در این کشور چه خبر است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوی افزود: امروز بعد از بحث هسته‌ای، شما می خواهید چک برجام را چگونه نقد کنید، با این نگاه شما، نقد شدن این چک ممکن نیست چون نقد کردن این چک با دولت انقلابی و جهادی مقدور است.

وی گفت: شما مسکن مهر را تعطیل کردید و گفتید "مزخرف" است، خب بفرمایید خودتان در این چهارسال برای مسکن چه کردید؟

وی افزود: باید با مردم صادق باشبم و بعد از چهار سال به مردم گزارش دهیم که چه کرده ایم.

رئیسی گفت: آن چه که مستمندان ما را رنج میدهد سفرههای کوچک شده با سیاسیتهای نادرست است و باید پاسخ دهند که قابل تغییر است یا نه.

وی خطاب به دولتمردان اظهار کرد: اگر اعتقاد دارید عوض نمیشود چرا خود را در مقابل رای مردم قرار میدهید، آیا وضعیت بیکاری قابل تغییر است یا نه، ما اعتقاد داریم که بحران بیکاری می تواند از کشور رخت بربندد.

رئیسی گفت: برخیها میگویند که اجتماع برای دیگر نامزدهای ریاست جمهوری صورت نمی گیرد بنابراین باید چنین اجتماعاتی را با دقت در آذربایجان ببینند.

وی خطاب به رقبای انتخاباتی افزود: معتقدیم در مورد اختلاس بعد از گذشت 38 سال از انقلاب مردم ظرفیت و امادگی شنیدن اختلاس را بخصوص از خود دولت ندارند باید مدیریتی داشته باشبم که در شان ملت باشد تا هر روز شاهد یک اختلاس نباشیم.

وی با اشاره به اخلال دولتی در برخی قوانین گفت: باید به وضعیت یازده میلیون جوان آماده ازدواج در کشور  رسیدگی شود، چرا هفده هزار کارگاه تعطیل شده است و تولیدیهای کوچک نیز تعطیل شده است دولت باید جواب این سوال را از خود کارگاه سوال کند، امروز کشور مشکل نقدینگی دارد، سه برابر نقدینگی نسبت به دولت قبل وجود دارد.

رئیسی گفت: یک وزیر میگوید صد هزار میلیارد را اگر به من بدهید کارگاه ها را راه اندازی می کنم، میپرسیم افزایش حقوق با یارانه بوده که نبوده یا پانصد هزار میلیارد به چند نفر اختصاص داده شده است که همه اینها ظلم به مردم است.

وی تصریح کرد: کشور کمبود آب و امکانات ندارد مشکل اصلی کشور ضعف امور اداری و مدیریت اجرایی است.

رئیسی افزود: ما میدانیم که در کشور چه خبر است و امروز مردمی که تا به اینجا کشور را اداره کردند این نیرو را دارند که باز هم مدیریت کشور را به دست بگیرند و ما پیرو امام و شهدایی هستیم و شعارمان این است که ما میتوانیم.

وی گفت: چرا جوانی که امروز میتواند سانتریفیوژ بسازد و کار هستهای بکند، چرا نتواند زندگی خود از همین طریق اداره کند، اما اشکال از جای دیگرب است چراکه نگاه دولت به جوانان نیست و از بیگانگان می خاهید کمک بگیرد تا مشکلات کشور را برطرف‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.