اصفهان- عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی صحبت از پیشرفت کشور می‌شود، برخی در هیأت دولت طرحی را سراسیمه تهیه و به اسم سند نفتی(IPC)دولت تدبیر تصویب می کنند اما پس از روشنگری نخبگان دولت مجبور می‌شود ۵۵ بار این سند را اصلاح کند.

سند نفتی دولت ۵۵ بار اصلاحیه خورده اما هنوز ایراد دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید جلیلی شنبه شب در مسجد سید اصفهان افزود: کسانی که صحبت از تدبیر می‌کنند، ببینند که دولت تدبیر مصوبه‌ای دارد که با اعتراض نخبگان، ۵۵ بار اصلاح می شود اما هنوز ایراد دارد.

وی با اشاره به این که دیپلماسی التماسی، دیپلماسی تبدیل اخم دشمن به پوزخند توسط دولت یازدهم بود که در پیش گرفته شد، ‌ تصریح کرد: صحبت آزادی در این دولت جای تأمل دارد، ‌ کسی می‌تواند از آزادی سخن بگوید که آزادی ملت‌ها را به حساب آورد، ‌ دانشمند هسته‌ای که با تمام توان کار می‌کرد را به فاضلاب تبعید نکند اما اگر مراد از آزادی، ‌آزادی رانت خوارهاست، بحث دیگری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: روحانی سال ۹۲ دولت را با ۴۷۰ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و حالا به اذعان خودشان ۱۲۰۰ هزار میلیارد پول در جامعه وجود دارد، این ۷۰۰ هزار میلیارد تومان کجا خرج شده و به چه کسانی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات برای ما یک مبنای اصیل دینی دارد، ‌ گفت: انقلاب اسلامی انتخاب ملت ما برای انتخاب یک سبک زندگی و روش صحیح بر مبنای دین برای اداره حکومت بود.

جلیلی تصریح کرد:حضرت علی (ع) زمانی که مالک را به مصر می‌فرستند چنین می‌فرماید که اگر ملت و مردمی پیشرفت و سعادت می‌خواهند باید بدانند که این پیشرفت چه گونه بدست می‌آید؛ حال اگر مردم سعادت و پیشرفت می‌خواهند و به دنبال مسیر بالنده و پیونده هستند تنها یک راه دارد و آن راه پیروی از سنن الهی و دین الهی است.

وی با بیان اینکه واقعیت‌ها را باید به مردم گفت، اظهار کرد: همین چند ماه پیش در وزارت نفت به استناد این پرونده ترکیه از ایران شکایت می‌کند و قرارداد گاز به داوری برده شده و ایران محکوم می‌شود که ۱۳.۵ درصد کاهش قیمت دهد و برای سال‌های قبل حدود ۱.۸ میلیارد دلار خسارت بپردازد، این موضوع از بهمن سال گذشته در حال اجراست و تا چند سال آینده ایران باید به همین قیمت ارزان‌تر بفروشند، این دیپلماسی و دفاع از حقوق مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دولت خاطرنشان کرد: به مردم بگویید که به چه دلیل از بهمن ماه گاز مجانی به ترکیه می‌دهید، گاز  بیشتری می‌دهید به این دلیل که محکوم شدید و نتوانستید از حق این ملت دفاع کنید، به غیر از ۱.۸ میلیارد، باید در چندسال آینده ۲.۵ میلیارد دیگر هم بپردازید، به مردم بگویید چرا گاز ترکمنستان قطع شد.

وی خطاب به روحانی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور شما وقتی صحبت از شفافیت، ‌ حقوق شهروندی و آزادی بیان می‌کنید، باید به مردم احترام بگذارید و به سوالات به حق آنها پاسخ دهید.

جلیلی گفت: وقتی صحبت از پیشرفت کشور می‌شود، برخی در هیأت دولت طرحی را سراسیمه تهیه و به اسم سند نفتی IPCدولت تدبیر تصویب می کنند اما پس از روشنگری نخبگان دولت مجبور می‌شود ۵۵ بار این سند را اصلاح کند.

وی با اشاره به وعده برداشتن همه تحریم ها توسط دولت روحانی، گفت: رییس جمهور باید به مردم بگوید ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای که حاصل ۱۰ سال جوانان بود را چرا به خارج فرستادید و در آکتور اراک که حاصل ۱۵ سال کار شهدای هسته‌ای بود، بتن ریختید!

وی با بیان این که بند ۳۷ برجام می‌گوید اگر ایران شکایت کند ظرف ۳۰ روز تمام ۵ قطعنامه قبلی بر می‌گردد، گفت: همه جای دنیا بروید یک ایرانی نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند در بانک‌ها حساب دلاری باز کند، این‌ها مگر تحریم هسته‌ای نبود؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: می‌گویند به جنگ با فناوری‌های جدید نروید؛ کسانی که اجازه پرتاب ماهواره‌ها را نمی‌دهند به جنگ با فناوری می‌روند؛ ‌می‌گویند چرا شهرهای موشکی نشان داده شد، این موضوع خنجر به پشت ما بود، ‌ در منابع قدرت دیگر کشور هم می‌خواهند بتن بریزند؛ قائل به برد برد هستند که پیشرفت کشور تا جایی است که به ما اجازه دهند وکدخدا(امریکا) ناراحت نشود ودر واقع  برد ما محدود می‌شود به جایی که کدخدا اجازه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.