تبریز- رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه افرادی سابقه محکومیت بابت فساد اخلاقی و مالی دارند و حتی برخی تحت تعقیب هستند، متأسفانه رفته‌اند و صلاحیت گرفته‌اند، گفت: این افراد فردا خواهند آمد و در شهر و استان ما تعیین تکلیف خواهند کرد.

برخی افراد با سابقه فساد چگونه در مرکز بیت‌المال کار می کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری شامگاه شنبه در بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، در بخشی از سخنان خود در خصوص انتخابات و مسائل پیش‌آمده در شورای شهر تبریز، با تأکید بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: منهای اینکه چه کسی انتخاب می‌شود مسئله حضور مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری نیز بود و حضور مردم در راستای در تضمین خط فکری و سیاسی و بقای نظام قطعاً تأثیر گزار است.

وی افزود: در کنار حضور گسترده در انتخابات نباید از بحث انتخاب فرد شایسته غافل شویم، انتخاب فرد اصلح در کنار حضور حداکثری باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مسائل پیش‌آمده در بحث تأیید صلاحیت افراد در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: در این دوره از بحث انتخابات شورای اسلامی در استان و برخی مناطق دیگر متأسفانه انتخاب افرادی که شایستگی و صلاحیت نداشتند بخش‌هایی از استان را دچار چالش کرده است.

 وی با تأکید بر اینکه بحث نظارت و انتخاب به هیات‌های اجرایی و نظارت  مربوط می‌شود، گفت: اتفاقاتی در شورای شهر تبریز و برخی شهرها افتاد، با وجود این مسئله افرادی که سابقه فساد دارند چگونه خواهند توانست در مرکزی که بیت‌المال مردم در آنجا هست کار کنند.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه در برنامه‌های شورای شهر مصوبات عجیب‌ و غریب و در کنار آن مداخلاتی غیرقانونی و فساد انگیز بود، اضافه کرد: حال چه کسی باید این مسائل را جز شورای شهر ساماندهی کند، امروز شورای شهر عملاً و درواقع منهای تعریف قانونی، فرصتی برای ثروت‌اندوزی و زد و بندهای مالی شده است.

 وی ادامه داد: در این دوره با وجود اینکه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه سوابق را اعلام کردیم و گفتیم که این افراد سابقه محکومیت بابت فساد اخلاقی و مالی دارند و حتی برخی تحت تعقیب هستند و کیفرخواست صادر شده، اما متأسفانه همه رفته‌اند و صلاحیت گرفته‌اند، این افراد فردا خواهند آمد و در شهر و استان ما  تعیین تکلیف خواهند کرد.

 رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، بیان کرد: نتیجه انتخاب ناشایست این است که روز به روز منابع فساد بیشتر می‌شود و به‌عنوان یک فردی که این مسائل را دیدم عرض می‌کنم جای تأسف دارد که دقت کافی نشد، علی‌رغم اینکه جلساتی  با هیات های نظارت و اجرایی برگزار شد و دغدغه‌های کلی مطرح شد و گفته شد.

وی افزود: فلسفه اصلی انتخابات چیست چرا باید چنین اتفاقاتی باعث بی‌اعتباری در بین مردم شود، این سؤال در بین مردم پیش می‌آید که اگر مشکلی داشتند پس چرا تأیید صلاحیت شده‌اند و اگر مشکلی نداشتند حتماً پرونده‌سازی شده و در ادامه پیش آمدن چنین مباحثی باعث استفاده و بهره‌برداری افراد به نفع خودشان می‌شود، درحالی‌که ما می‌توانیم علی‌رغم اینکه رأی اولیه صادر شده در این مقطع واقعیت‌ها را منعکس کنیم اما ممنوعیت قانونی دارد و نمی‌توانیم خودمان خلاف قانون عمل کنیم.

حجت‌الاسلام مظفری، امیدواریم در این بخش‌ها دقت شود، گفت: هر روز می‌شنویم افرادی تأیید صلاحیت گرفتند، افرادی که یقین در فساد بودن آنها داریم و شکی در فاسد بودن آنها نداریم، حال این کار یعنی اینکه بخش مهمی از سیاست‌گذاری‌های عمرانی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و بخش‌های مختلف شهر را در اختیارشان می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث برخی پروژه‌های عمرانی سرمایه‌ای چندمیلیاردی با رانت و مسائلی از این قبیل آقایان می‌گیرند و پروژه‌ای که با یکصد میلیارد تمام می‌شد با ۲۰۰ میلیارد تمام می‌کنند، یا با دور زدن قانون افرادی را معرفی و به‌عنوان برنده مزایده و مناقصه عنوان می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: نتیجه انتخاب ناشایست این خواهد بود که علاوه بر اینکه شهر توسعه نخواهد یافت بلکه پس‌روی هم خواهیم داشت و ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.