سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم اجازه دولت کانادا به قرارگیری حوزه های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور گفت: دستگاه دیپلماسی با یک سفر به کانادا می‌تواند مشکل برگزاری انتخابات در این کشور را برای اتباع ایرانی برطرف کند.

 کانادا نمی‌تواند به بهانه قطع روابط دیپلماتیک، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را صورت ندهد/ فقط با یک سفر می‌توان حق اتباع ایرانی را به آن‌ها بازگرداند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی با یک سفر به کانادا می‌تواند مشکل برگزاری انتخابات در این کشور را برای اتباع ایرانی برطرف کند، اظهار کرد:بخش اعظمی از ایرانیان مقیم خارج از کشور ما در کانادا حضور دارند که نباید از حق شهروندی خود برای حضور در انتخابات ریاست قوه مجریه محروم شوند.

 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کانادا نمی‌تواند به بهانه قطع روابط اقتصادی یا دیپلماتیک، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در این کشور صورت ندهد و این موضوع باید از طریق دفتر حافظ منافع پیگیری شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کانادا مدعی دموکراسی، حقوق بشر و مردمسالاری است، اما یک حق مسلم شهروندی را از اتباع کشور دیگری دریغ می‌کند.
 
نقوی حسینی ادامه داد: امروز ایرانیان مقیم کانادا که تعداد آن‌ها کم نیست مجبورند برای رأی دادن به آمریکا سفر کنند که این موضوع هزینه زیادی بر گردن آن‌ها می‌گذارد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ورود دستگاه دیپلماسی به موضوع برگزاری انتخابات در کانادا و مذاکره با دولتمردان این کشور می‌تواند مشکل را حل کند چرا که تمام امکانات برای برگزاری این انتخابات مهیاست و فقط با یک سفر می‌توان حق اتباع ایرانی مقیم کانادا را به آن‌ها بازگرداند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.