شهرکرد-وزیر علوم تحقیقات و فنآوری گفت: دانشگاه شهرکرد با ۳۲۰ عضو هیات علمی و بیش از هفت‌هزار دانشجو جزء قطب‌های آموزشی عالی کشور است و در زمینه‌های دانشگاه‌های کارآفرین مسیر خوبی را طی کرده است.

دانشگاه شهرکرد جزء قطب‌های آموزشی عالی کشور است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد ، محمد فرهادی روز شنبه در جلسه ای با حضور روسای دانشگاه های استان و جمعی از اساتید دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد با ۳۲۰ عضو هیات علمی و بیش از هفت‌هزار دانشجو جزء قطب‌های آموزشی عالی کشور است و در زمینه‌های دانشگاه‌های کارآفرین مسیر خوبی را طی کرده است.

وی، توسعه‌ی کمی دانشگاه‌های کشور را بیش از حد انتظار دانست و از افزایش ۷ و ۱۶ صدم درصد تولید علم در کشور در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم خبر داد.

 وزیر علوم تحقیقات و فنآوری تصریح کرد: کشور ایران در سال ۲۰۱۳ رتبه ۲۵ را در تولید علم کسب کرد با این حال با تولید مقالات ISI توسط جامعه‌ی دانشگاهی، تبدیل دانش به محصول و ارتباط دانشجویان و اساتید ایرانی با دیگر دانشگاه های معتبر دنیا، این جایگاه به رتبه نخست و بیشترین رشد علمی در جهان اسلام ارتقا یافته است و روسیه و چین به ترتیب در رده های دوم و سوم جهان قرار دارند.

فرهادی تاکید کرد: ایران با وجود برخورداری از تنها یک درصد جمعیت جهان،۸ و ۱ دهم درصد تولیدات علمی و ۳و ۲ دهم درصد تولید مقالات دنیا را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.