یزد ـ معاون حقوقی و نظارت گمرک از کاهش زمان واردات از طریق گمرک به کشور خبر داد و گفت: زمان واردات از ۲۶ روز به چهار روز کاهش یافته است.

شناسایی۵۰ مورد قاچاق انسان در کشور/ گمرک ایران یک سازمان سنتی و قدیمی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدسی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به برخی از شاخص های عملکرد گمرک ایران اظهار داشت: شاخص عملکرد لجستیک ایران از ۱۱۴ به ۹۶ بهبود یافته است.

وی همچنین از کاهش زمان واردات از ۲۶ به چهار روز، کاهش زمان صادرات از هفت روز به یک روز و ترانزیت بیش از دو هفته به ۴ روز خبر داد و افزود: این اقدامات در راستای حمایت از تولید انجام شده است.

مقدسی با اشاره به اینکه گمرک ایران یک سازمان سنتی و قدیمی است که همواره با مشکلات و فراز و نشیب های بسیار همراه بوده است.

معاون حقوقی و نظارت گمرک بیان کرد: در گذشته بحث قاچاق انسان وجود نداشت اما اکنون با رصد و نظارت گمرک، ۵۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شناسایی و کشف شده است.

معاون گمرک همچنین به کشف ۲۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و پیش سازها در گمرکات کشور اشاره کرد و افزود: گمرک اکنون به عنوان چهارمین  گمرک جهان در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر شناخته شده و مورد تقدیر و تشویق سازمان های بین المللی قرار گرفته است.

مقدسی با بیان اینکه گمرک ایران به سمت شفاف سازی اقدامات پیش می رود، بیان کرد: الکترونیکی کردن روال امور و راه اندازی بانکهای اطلاعاتی نظیر سامانه ارزش و .... گامی در مسیر شفاف سازی فرآیند واردات و صادرات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های گمرک استان یزد از وجود نیروی انسانی متعقد و تلاشگر به عنوان مهمترین شاخصه گمرک یزد یاد کرد و گفت: برخی ویژگی ها سبب شده تا استان یزد به عنوان الگو در زمینه صادرات اشتغال محور معرفی شود.

مقدسی ادامه داد: تراز تجاری استان یزد ۳۵۲ میلیون دلار مثبت است و گمرک یزد در بین ۱۲۴ گمرک صادراتی کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های حسن یاسری تقدیر و مهرداد پورحیاتی به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.