زاهدان-صبح امروز عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان زاهدان با حضور قائم مقام وزیر نیرو ،استاندار،نماینده مجلس و شماری از مسئولین آغاز شد.

کلنگ احداث نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در زاهدان به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ قائم مقام و معاون وزیر نیرو در این مراسم اظهار داشت: وزارت نیرو به عنوان وزارت خانه خدمت گذار وظیفه تامین برق و تامین انواع برق را انجام می‌دهد.

ستار محمودی افزود: با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی در زاهدان این استان از حیث افت ولتاژ دیگر مشکل نخواهد داشت و نیاز به استفاده از ظرفیت و منابع دیگران را ندارد.

وی افزود: شتاب گسترده ای استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم داشته است از جمله میتوان به پروژه های ورود گاز به زاهدان و نیروگاهی که امروز کلنگ زنی میشود اشاره کرد. وی با اشاره به اینکه در زمینه فاضلاب شهری و روستایی و همچنین برق رسانی به شهر و روستا هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار نیست که برق نداشته باشد افزود: استان سیستان و بلوچستان با جمعیت ۵۰ درصدی روستایی دولت یازدهم خدمت خوب و تاثیر گذار داشته است که نشان از عدالت در توسعه و توسعه پایدار است .

محمودی افزود: در زمینه روستاها در دولت یازدهم غالب بر ۵۲۰۰ روستا در سه سال و نیم اخیر آب رسانی انجام گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی گام بلندی برای تکمیل زیرساخت ها در استان است افزود: با احداث این نیروگاه زمینه برای تولید و اشتغال و کارآفرینی فراهم می‌شود و امروزدر شرایطی کلنگ میزنیم که نگرانی سوخت را نداریم.

هاشمی تصریح کرد: این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و جز بزرگترین پروژه بعد از برجام است و ارزش سرمایه گذاری بخش خصوصی بالاتر از پروژه های دیگر در استان است. وی در پایان افزود: ۲۹ اردیبهشت را به حضور حداکثری با ارزش و اطلاعات و شناخت تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.