یزد- رییس ستاد انتخابات استان یزدگفت : ۳هزارو ۸۰۳نفر در انتخابات شوراهای یزد ثبت نام کرده که از این میزان ۳هزارو ۵۶۳نفر تائید نهایی شده و ۱۹نفر رد صلاحیت شده و کل آمار داوطلبان استان معادل ۹۹و ۵دهم درصد تائید شده می باشد.

۳هزار و ۸۰۳نفر در انتخابات شوراهای یزد ثبت نام کرده اند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدعلی طالبی پیش از ظهر یک شنبه در آخرین نشست خبری ستاد انتخابات استان اظهارداشت: تمام برنامه‌های انتخابات برابر با برنامه زمانبندی انجام شده ودر این دوره از انتخابات ۴۱۳حوزه انتخابیه شامل ۲۱حوزه شهری با ۱۱۷نفر اعضای اصلی و ۳۹۲حوزه روستایی شامل یک هزارو ۲۲۲نفراعضای اصلی و جمعا  یک هزار و ۳۳۹ نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند. 

وی افزود: در استان یزد ۶۷۷ هزار و ۹۴۲ نفر واجدین شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹ نفر رأی اولی هستند.

این مسئول ادامه داد: از کل افراد ثبت‌نام شده برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۹ نفر رد صلاحیت شده، و۲۲۱ نفرانصراف دادند که ۱۱۶ نفر در حوزه‌های روستایی و ۱۰۵ نفر در حوزه‌های شهری بودند که هنوز احتمال افزایش انصرافی های شوراها بیشتر می شود.

طالبی تصریح کرد: ۸۷۶ شعبه درانتخابات ریاست جمهوری شامل ۶۵۲شعبه ثابت و۲۲۴سیارو ۸۳۶ شعبه در انتخابات شوراها شامل ۶۵۱شعبه ثابت و ۱۸۵شعبه سیار در استان یزد راه‌اندازی شده و ۹۷۵تعرفه برگ ریاست جمهوری و ۹۷۵تعرفه برگ شوراها به همراه دیگر اقلام انتخاباتی روز گذشته به شهرستان های استان ارسال شدو ۳۱ همایش آموزشی در قالب برنامه‌های آموزشی در استان انجام شده است.

معاون استاندار خاطرنشان ساخت: بعضی از روستاهای کم جمعیت با یک شعبه و چند صندوق فعالیت اخذ رای را انجام می دهند که در آمار دقیق تعداد صندوق‌های انتخاباتی بعد از تصویب نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

طالبی در خصوص برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در استان گفت : ۹۵ شعبه اخذ رای به صورت تمام مکانیزه در دو شهر اردکان و میبد عملیات انتخابات شورای شهر را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که در این دوره از انتخابات جمعاً یک هزار و ۳۳۹ نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: نزدیک به ۲۴ هزار نفر در قالب عوامل  اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنتیی، ستادی و پشتیبانی فرآنید انتخابات در استان یزد را انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان این که در این دوره از انتخابات تاکنون آمار تخلفات انتخاباتی ۳۰ درصد کاهش داشته گفت: با توجه به گستردگی فضای تبلیغات انتخاباتی میزان تخلفات انجام شده نسبت به دوره‌های قبل مطلوب تر گزارش شده است.

طالبی با اشاره به ضرورت رعایت زمان تبلیغات از سوی ستادهای انتخاباتی، تصریح کرد: هشت صبح روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه آخرین مهلت انجام تبلیغات انتخاباتی است.

رئیس ستاد انتخابات استان هماهنگی کامل بین هیئت‌های نظارت و هیت‌های اجرایی را از جمله ویژگی‌های این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و افزود: این هماهنگی‌ها نوید دهند برگزاری انتخابات قانونی و گسترده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.