در حالی که قرار است شرکت بیمه آسیا به منظور جبران خسارت کارگران، به ۴۰ نفر از آنها دیه پرداخت کند اما تعداد کارگرانی فوت شده حادثه یورت۴۴ نفر است.

تلفات معدن زمستان یورت از سقف بیمه مسئولیت کارفرما بیشتر شد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  در روزهای گذشته خبری منتشر شدن مبنی براینکه تعداد کشته‌شدگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت از مجموع ارزش ریالی غرامتی که قرار است از سوی بیمه به بازماندگان این حادثه پرداخت شود، بیشتر است.

در حالی که عصر روز گذشته (شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه) با بیرون آمدن جسد آخرین معدنچی مدفون، تعداد کشته شدگان حادثه معدن زمستان یورت به ۴۴ نفر رسید، اما پیش از این از زبان «عبدالناصر همتی» رئیس بیمه مرکزی ایران اعلام شده بود که طبق قراردادی که میان کارفرمای معدن زغال‌سنگ زمستان یورت با شرکت بیمه آسیا منعقد شده است، در صورت وقوع حادثه سقف خسارت تعیین شده پرداخت دیه ۲۱۰ میلیون تومانی به ۴۰ نفر از کارگران معدن یورت است.

به بیان ساده‌تر اگر دروند پرداخت غرامت دیه به خانواده‌های کارگران کشته شدن معدن زمستان یورت اتفاقی نیفتد بازهم تعداد کشته شدگان این حادثه حداقل چهار نفر بیشتر از سقف تعهدی است که در بیمه‌نامه مسئولیت مدنی کارفرمای یورت تعیین شده است.

البته در این باره بازهم به نقل از رئیس بیمه مرکزی ایران آمده است که اگر چه تاکنون به شرکت بیمه آسیا در مقام بیمه‌گذار دستور پرداخت غرامت دیه ۴۰ کارگر کشته شده معدن زمستان یورت صادر شده است اما در نهایت برای باقی معدنچیان کشته شده در این حادثه نیز جای نگرانی نیست و مشکلی برای پرداخت دیه آنها به وجود نخواهد آمد.  

با این حال خبرنگار  ایلنا تلاش کرد تا در تماس با مسئولان بیمه آسیا آخرین وضعیت مربوط به پرداخت دیه معدنچیان کشته شده حادثه انفجار زمستان یورت را جویا شود، اما مسئولان در پاسخ بدون اشاره به هرگونه جزئیات این پرونده تنها به ذکر این نکته اکتفا کردند که پرونده خسارت معدنچیان کشته شده زمستان یورت در دست اقدام است و پس از نهایی شدن  گزارش مربوطه از طریق افکار عمومی و رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.