وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه کارورزی وزارت علوم ماه‌ها در دولت مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد و از امسال انجام خواهد شد.

 برنامه کارورزی وزارت علوم از امسال انجام خواهد شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه امضای تفاهم‌نامه وام ویژه دکترا که صبح امروز با حضور وزیر کار و رئیس بانک توسعه و تعاون و رئیس صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد، گفت: یک هم‌افزایی در بین دانشگاه‌ها به نوعی وزارت علوم و بانک توسعه و تعاون و سازمان برنامه و بودجه برای رفع کمبودها و مشکلات دانشجویان ایجاد شده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه سال گذشته وعده داد و تا پایان سال اعتبار دانشگاه‌ها تا صد درصد پرداخت شد و بدهکاری دانشگاه‌ها نیز پرداخت شد.

فرهادی در ادامه تأکید کرد: تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی در این دولت بسیار مورد توجه قرار گرفت و سال گذشته اعتباراتی که در این رابطه قرار بود پرداخت شود یک مقدار دیر پرداخت شد و ان‌شاءالله امسال زودتر صورت خواهد گرفت.  

وزیر علوم تأکید کرد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان تجهیزات علمی قرارداد امضا شد، این مبلغ سال گذشته ۷۷ میلیارد تومان بود ان‌شاءالله عمده تجهیزات دانشگاه‌ها هم از تولید داخل تهیه خواهد شد و در دانشگاه‌ها بیشترین اهمیت به تولید داخل داده شد.  

وی تصریح کرد: برنامه کارورزی وزارت علوم مسأله‌ای بود که ماه‌ها در دولت مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد و از امسال انجام خواهد شد و فارغ‌التحصیلان برای کسب مهارت به محیط‌های فنی و حرفه‌ای خواهند رفت.

فرهادی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد صندوق رفاه دانشجویان، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان با برنامه‌ راهبردی که داشت و مدیریت جهادی و مشارکتی که انجام داد، توانست تسهیلات هدفمندی را به دانشجویان پرداخت کند.  

وزیر علوم، گفت: کل تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ۱۱۰ میلیارد تومان بود که این بسیار اندک است، در سال ۹۵ بیش از صد میلیارد تومان فقط به دانشجویان کمک شده است.  

وی ادامه داد: تمام متقاضیان واجد شرایط دانشجو از ۲۱ نوع وام بهره بردند و کسی در صف دریافت وام نماند و به همه وام پرداخت شد.  

فرهادی خاطرنشان کرد: در سال گذشته صندوق رفاه دانشجویان ۳۸۵ میلیارد تومان به دانشجویان وام پرداخت کرد.  

وزیر علوم ادامه داد: در این دولت درآمد صندوق رفاه دانشجویان به بیش از هزار میلیارد تومان رسید، ذخیره استراتژیک صندوق نیز به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده است.  

وی تأکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان توانسته از ظرفیت خیرین و مردم برای ساخت خوابگاه‌ها و کمک به دانشجویان کم‌بضاعت کمک بگیرد که در این زمینه ۲۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.  

فرهادی اظهار داشت: ما کمبود فضای خوابگاهی زیاد داریم که خوشبختانه در قانون برنامه ششم ممنوعیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی رفع شده و باید تلاش کنیم با تسهیلات ارزان قیمت خوابگاه‌های دانشجویی را افزایش دهیم.  

وزیر علوم افزود: برای اشتغال دانشجویان هم برنامه‌ریزی‌هایی شده و به دانشجویانی که بتوانند کارگاهی راه بیندازند تا صد میلیون وام کم‌بهره داده خواهد شد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.