قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر می‌خواهید عمرتان با برکت باشد مسئله دیرکرد و ربا را هرچه سریع‌تر از بانک‌ها حذف کنید چراکه این حقوق‌ها برای فرد دچار دردسر می‌شود.

موضوع دیرکرد و ربا در بانک‌ها را هرچه سریع‌تر حل کنید

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان شعب بانک صادرات قم با اشاره به سابقه فعالیت بانک صادرات اظهار داشت: این بانک از نظر قدمت دومین بانک کشور است و خدمات خوبی هم ارائه داده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: سعی شود همیشه در امور خیر شرکت داشته باشیم و زندگی خود را بر پایه خیر و احسان تنظیم کنیم.

وی بابیان اولویت در انجام امور خیر تأکید کرد: اولویت در انجام کار خیر و احسان والدین است که حقوق آن‌ها از تمامی حقوق‌ها بالاتر است. اولویت دوم خیر و احسان، خویشاوندان انسان است که به‌نوعی به گردن انسان دارای حق هستند و فرد باید در رعایت حال آن‌ها توجه کافی را داشته باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی خیر و احسان در حق یتیمان و بی‌سرپرستان جامعه را سومین اولویت یک فرد برای انجام یک کار خیر دانست و تأکید کرد: انسان مسلمان نباید نسبت به یتیمان جامعه حالت بی‌تفاوتی داشته باشد و از کنار آن‌ها بی‌تفاوت بگذرد، بلکه رسیدگی به امور یتیمان از وظایف جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر کار خیری که انجام می‌شود خدا می‌داند، تصریح کرد: همه اعمال در مظهر الهی ثبت و مکتوب می‌شود و در روز قیامت پیش روی وی قرار داده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت نیت در کارها افزود: اگر نیت انسان خیر باشد همه کارها و لحظات انسان به‌حساب خواهد آمد و لحظه‌ای از زندگی او تلف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین مراقبت‌ها مربوط به امور مالی است، گفت: کاری نکنیم که حق‌الناسی به گردن ما بیاید که این‌جایی است که خدا هم از آن نخواهد گذشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به عواقب سود حاصل از ربا و دیرکرد در زندگی فرد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید عمرتان با برکت باشید مسئله دیرکرد و ربا را هرچه سریع‌تر از بانک‌ها حذف کنید، چراکه این حقوق‌ها برای فرد دچار  دردسر می‌شود، البته شما عوامل اجرایی هستید و سخن من با مسئولان اصلی نظام بانکی است. تا می‌توانید در حذف مسئله دیرکرد تلاش کنید و کاری نکنید که آه و ناله مردم پشت سر شما باشد و با اصلاح مسئله دیرکرد انشاءالله دعایی خیر مردم پشت سرتان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.