استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که به هیچ وجه نباید زیر سلطه استکبار رفت، گفت: هیچ قانون و نوشتاری که سبب سلطه سران استکبار بر مؤمنان و مسلمانان شود مشروع نیست چه از سوی ۱+۵ تصویب شود یا از طرف یونسکو و جاهای دیگر باشد.

سند ۲۰۳۰ به دنبال تغییر فرهنگ مقاومت و ایمان جامعه است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی شنبه شب در تجمع تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در اعتراض به امضای سند ۲۰۳۰ در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، گفت: از مهم ترین مسائلی که باید همانند خون در حوزه های علمیه و مسؤولان جریان داشته باشد فکر انقلابی است.

فکر انقلابی باید سرلوحه  کار حوزه های علمیه، دولتمردان و کارگزاران نظام باشد

وی افزود: فکر انقلابی باید سرلوحه و سرمشق همه در حوزه های علمیه، دولتمردان و کارگزاران نظام باشد، فکر انقلابی بر ۲ رکن استوار است که رکن نخست اقامه دین الهی به شمار می رود یعنی ماهیت اصلی فکر انقلابی اقامه دین الهی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رکن دوم فکر انقلابی ولایت فقیه در عصر غیبت است، اظهار داشت: ولایت فقیه ضامن تحقق اصل اساسی اقامه دین الهی محسوب می شود، اقامه دین الهی هدف همه انبیای الهی بوده است؛ ذات تفکر انقلابی چیزی جز اقامه دین الهی نیست.

وی ادامه داد: سیاست ها و برنامه ها باید بر اساس اراده الهی و در راستای اقامه دین باشد نه این که اراده احزاب و سازمان های جهانی ملاک قرار گیرد، تحقق دین الهی مبتنی بر ارزش های الهی است که در کلام بزرگانی همچون حضرت امام به فکر انقلابی تعبیر شده است؛ فکر انقلابی هماند احکام و دستورات اسلام ناب است که باید تحقق پیدا کند.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که یکی از ارزش های اسلامی استکبار ستیزی و مبارزه با طاغوت است، ابراز داشت: گاهی برخی همانند عربستان و تعدادی از کشورهای به ظاهر اسلامی شعار خدا و رسول را می دهند اما مرجع کارهای آنان استکبار و طاغوت است.

به هیچ وجه نباید زیر سلطه استکبار رفت

وی عنوان کرد: ارزش استکبار ستیزی با روحیه سازشکاری و کوتاه آمدن در برابر استکبار در تضاد است، به هیچ وجه نباید زیر سلطه استکبار رفت؛ هیچ قانون و نوشتاری که سبب سلطان سران استکبار بر مؤمنان و مسلمانان شود مشروع نیست چه از سوی ۱+۵ تصویب شود یا از طرف یونسکو و جاهای دیگر باشد.

وی  اضافه کرد: زمام فرهنگی نباید دست کفار و مستکبران داده شود، مسائل فرهنگی طرز فکر و تربیت امت اسلام است که نباید دست دشمنان بیفتد، در سند ۲۰۳۰ تصریح شده که ازدواج زود دختران یک معضل اجتماعی است، در حالی که سنت رسول خدا این است که زن قبل از رسیدن به حد بالای سن ازدوج کند؛ مسأله دیگری که در این سند مطرح شده تساوی جنسیتی است در حالی که در اسلام گاهی زنان احکام خاصی دارند که مردان ندارند.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که در سند ۲۰۳۰ درباره حقوق همجنس بازان مطلب آورده شده است، گفت: بسیاری از کشورها این سند را رد کردند اما دولت آن را امضا کرد و دستور به اجرای آن داد.

با تغییر فرهنگ جامعه درصدد پذیراکردن مردم از حکومت های اسکباری هستند

وی افزود: مسؤول دولت فعلی گفته که ما احکام اسلامی را در این سند تضمین می کنیم، در برجام گفتند که تضمین می کنیم تحریم ها یک شبه برداشته شده و شروط رهبر انقلاب برای برجام اجرا شود اما کجا اجرا کردند؟ آیا دیوار بلند بی اعتمادی و تحریم ها برداشته شد؟ آزموده را آموزدن خطا است؛ این در حالی است که معاون اول رییس جمهور کارکنان آموزش و پرورش را موظف به اجرای سند ۲۰۳۰ کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در ایام انتخابات برای این که هجمه مردم را دچار نشوند توجیه می کنند، اظهار داشت: این سند با اصول انقلابی و ارزش های اسلامی سازگاری ندارد، رگ سلطه بر هر جامعه فرهنگ جامعه است، اگر فرهنگ جامعه تغییر داده شود جامعه پذیرای حکومت های استکباری خواهد شد.

وی ادامه داد: انگیزه اصلی که سبب می شود مردم در برابر استکبار بایستند فرهنگ مقاومت و ایمان است، می خواهند ایمان را با به دست گرفتن اوضاع فرهنگی از بین ببرند، می خواهند از کودکی فرزندان را به گونه ای تربیت می کنند که روحیه ایمان در آن ها وجود نداشته باشد؛ کتاب هایی را منتشر کرده اند که مسائلی را به تصویر کشیدند که انسان شرم می کند.

سند ۲۰۳۰ جهاد و شهادت را به عنوان خشونت و ناقض تمدن جهانی و حقوق بشر مطرح می کند

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که سند ۲۰۳۰ جهاد و شهادت را به عنوان خشونت و ناقض تمدن جهانی و حقوق بشر مطرح می کند، ابراز داشت: این درحالی است که رکن اساسی اسلام جهاد است و بی حیایی بدترین معضل جامعه به شمار می رود؛ برخی می خواهند زنان را با بدترین وضع در عرصه های گوناگون نمایان کنند و می گویند افتخار ما این است که چنین زنانی در جامعه داریم.

وی عنوان کرد: اصل دیگر از ارزش های انقلاب اعتدال است، نخستین شرایط دولت اعتدال، وجود اعتدال در کارگزاران آن دولت است، حقوق کارگزاران نباید ده برابر ۹۰ درصد توده مردم باشد، چرا یک مسؤول باید از ۲۴ میلیون تا ۵۰ میلیون حقوق داشته باشد؟ اما یک کارگر با وجود همه مشکلات و سختی‌ها از کمترین حقوق و مزایا برخوردار باشد. البته اختلاس ها و دورزدن های قانون هم به این مشکلات می افزاید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به وجود برخی حقوق‌ها و مزایایی نجومی برای دولتمردان دولت یازدهم،  خاطرنشان کرد: دولت اگر راست می گوید، اعتدال در زندگی مسؤولان آن دولت در مرحله نخست اجرایی شود و از حقوق‌های نجومی فاصله بگیرند، متأسفانه خود آن ها عامل ایجاد فاصله طبقاتی شده‌اند؛ در حالی که نباید مسؤولان از حقوق محرومان برای خود مال اندوزی کند.

وی اضافه کرد: اصل دیگر اقتصاد مقاومتی است، یعنی  کاری کنیم که با دست خودمان کارخانه ها تعطیل نشود و اشتغال ها از بین نرود، بسیای از کارخانه ها تعطیل شده چون مشابه همان جنس را از خارج وارد می کنند، اقتصاد مایه عزت یک ملت است، آیا واردات بی رویه سبب از بین بردن اقتصاد کشور نمی شود؟ دادن زمام کارخانه ها با افراد خارجی سبب پاشیدن تولید و اقتصاد داخلی می شود.

استاد درس خارج حوزه با بیان این که اصل دیگر ولایت فقیه است که ضامن اجرای اصول دیگر به شمار می رود، گفت: در رأس همه ارزش ها ولایت فقیه است، امام صادق(ع) فرمود که اسلام بر نماز، روزه، حج، زکات و ولایت بنا نهاده شده که ولایت افضل از بقیه است چون ولایت کلید همه این اعمال است.

وی در پایان افزود: طرز تفکر رییس جمهوری که می خواهند انتخاب شود باید مبتنی بر این اصل ها باشد، ادعا و شعار در زمان انتخابات فایده ندارد بعد از این که چند سال آزموده شدید و آزموده را آزمودن خطاست.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.