فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف 25 میلیارد و 650 میلیون ریال انواع کالا و ارز قاچاق در فروردین سال جاری در دو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و گرگان خبر داد.

کشف بیش از 25 میلیارد ریال انواع کالا و ارز قاچاق در فرودگاه امام خمینی(ره)

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به کشف 25 میلیارد و 650 میلیون ریال انواع کالا و ارز قاچاق در فروردین سال جاری در دو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و گرگان اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ستاد پلیس فرودگاه های کشور و پس از ابلاغ تدابیر مربوطه، همکاران ما در فرودگاه حضرت امام (ره) در فروردین سال جاری موفق به کشف انواع کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی 25 میلیارد و 100 میلیون ریال شدند.

وی افزود: از آغاز سال 96 کارکنان پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) موفق به کشف انواع ارز، یورو، درهم امارات، دلار کانادا، طلای ساخته شده، گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، هارد لپ‌تاپ، انواع لوح های فشرده بازی و چند دستگاه پلی‌استیشن چهار از مسافران ورودی، به ویژه از مبدا دبی شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه فرودگاه امام(ره) پذیرای بالاترین رقم مسافران نوروزی در مقایسه با دیگر فرودگاه‌های کشور بوده است، گفت: به همین ترتیب درصد افزایش کشفیات کالا و ارز قاچاق در فرودگاه حضرت امام (ره) نیز نسبت به دیگر فرودگاه‌ها از آغاز سال جاری بالاتر بوده و بیشترین آمار کالای قاچاق ارز و طلای ساخته شده مربوط به این فرودگاه است.

سردار مهری در ادامه موفقیت کارکنان پلیس فرودگاه گرگان در کشف کالای قاچاق در همین مدت را نیز یادآور شد و گفت: کارکنان گیت بازرسی پلیس این فرودگاه هنگام چک و کنترل مسافران خروجی به مقصد تهران به شخصی در خصوص حمل کالای قاچاق مشکوک شده و پس از انجام بازرسی‌های تکمیلی تعداد 754 عدد ساعت مچی رومانسون به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در بخشی دیگر از سخنان خود به انواع شگردهای قاچاقچیان اشاره و بیان کرد: این افراد با ترفندهای مختلف از جمله جاسازی در لباس قصد فریب ماموران ما را داشتند که با تیزهوشی عوامل چهره‌زن و با تجربه پلیس فرودگاه دستگیر شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در پایان سخنان خود، افزایش چشمگیر کشفیات کالا و ارز قاچاق در یک ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته را نشان از بالاتر رفتن کیفیت اقدامات کنترلی پلیس فرودگاه و عملکرد خوب کارکنان دانست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.