تجمع اعتراضی اساتید و فضلای حوزه به امضای بی سروصدای سند ۲۰۳۰ با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و به همت تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

تجمع اعتراضی اساتید حوزه به امضای سند ۲۰۳۰ با حضور آیت الله نوری همدانی برگزار شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  تجمع اعتراضی اساتید و فضلای حوزه به امضای بی سروصدای سند ۲۰۳۰ با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و به همت تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این برنامه حجت الاسلام مهدی سلیمانی دبیر تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم سند ۲۰۳۰ را سندی ننگین و موهن خواند و با انتقاد از امضای این سند از سوی دولت، خواستار جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن شد.

سپس آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی گفت: فکر انقلابی باید سرلوحه و سرمشق همه در حوزه های علمیه، دولتمردان و کارگزاران نظام باشد، فکر انقلابی بر ۲ رکن استوار است که رکن نخست اقامه دین الهی به شمار می رود یعنی ماهیت اصلی فکر انقلابی اقامه دین الهی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رکن دوم فکر انقلابی ولایت فقیه در عصر غیبت است، اظهار داشت: ولایت فقیه ضامن تحقق اصل اساسی اقامه دین الهی محسوب می شود، اقامه دین الهی هدف همه انبیای الهی بوده است؛ ذات تفکر انقلابی چیزی جز اقامه دین الهی نیست.

وی ادامه داد: سیاست ها و برنامه ها باید بر اساس اراده الهی و در راستای اقامه دین باشد نه این که اراده احزاب و سازمان های جهانی ملاک قرار گیرد، تحقق دین الهی مبتنی بر ارزش های الهی است که در کلام بزرگانی همچون حضرت امام به فکر انقلابی تعبیر شده است؛ فکر انقلابی هماند احکام و دستورات اسلام ناب است که باید تحقق پیدا کند.

وی عنوان کرد: ارزش استکبار ستیزی با روحیه سازشکاری و کوتاه آمدن در برابر استکبار در تضاد است، به هیچ وجه نباید زیر سلطه استکبار رفت؛ هیچ قانون و نوشتاری که سبب سلطان سران استکبار بر مؤمنان و مسلمانان شود مشروع نیست چه از سوی ۱+۵ تصویب شود یا از طرف یونسکو و جاهای دیگر باشد.

وی اضافه کرد: زمام فرهنگی نباید دست کفار و مستکبران داده شود، مسائل فرهنگی ترز فکر و تربیت امت اسلام است که نباید دست دشمنان بیفتد، در سند ۲۰۳۰ تصریح شده که ازدواج زود دختران یک معضل اجتماعی است، در حالی که سنت رسول خدا این است که زن قبل از رسیدن به حد بالای سن ازدوج کند؛ مسأله دیگری که در این سند مطرح شده تساوری جنسیتی است در حالی که در اسلام گاهی زنان احکام خاصی دارند که مردان ندارند.

وی افزود: مسؤول دولت فعلی گفته که ما احکام اسلامی را در این سند تضمین می کنیم، در برجام گفتند که تضمین می کنیم تحریم ها یک شبه برداشته شده و شروط رهبر انقلاب برای برجام اجرا شود اما کجا اجرا کردند؟ آیا دیوار بلند بی اعتمادی و تحریم ها برداشته شد؟ آزموده را آموزدن خطا است؛ معاون اول رییس جمهور کارکنان آموزش و پرورش را موظف به اجرای سند ۲۰۳۰ کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در ایام انتخابات برای این که هجمه مردم را دچار نشوند توجیه می کنند، اظهار داشت: این سند با اصول انقلابی و ارزش های اسلامی سازگاری ندارد، رگ سلطه بر هر جامعه فرهنگ جامعه است، اگر فرهنگ جامعه تغییر داده شود جامعه پذیرای حکومت های استکباری خواهد شد.

وی ادامه داد: انگیزه اصلی که سبب می شود مردم در برابر استکبار بایستند فرهنگ مقاومت و ایمان است، می خواهند ایمان را با به دست گرفتن اوضاع فرهنگی از بین ببرند، می خواهند از کودکی فرزندان را به گونه ای تربیت می کنند که روحیه ایمان در آن ها وجود نداشته باشد؛ کتاب هایی را منتشر کرده اند که مسائلی را به تصویر کشیدند که انسان شرم می کند.

در ادامه حضرت آیت الله نوری همدانی به ایراد سخن پرداخت و گفت: علما باید از ارزش ها مرزبانی کنند از این رو باید با ضد ارزش های در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به مبارزه بپردازند، فضیلت کار  مرزبانی علما که اجازه نفوذ تفکرات دشمن را نمی دهند بسیار است.

وی ادامه داد: علما وظیفه دارند ارزش ها و ضد ارزش ها را شناخته و به دیگران بشناسانند که خلاصه این کار در امر به معروف و نهی از منکر منعکس می شود، انسان به ویژه عالمان نباید در برابر منکرات ساکت و بی تفاوت باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خوشبختانه در حوزه علمیه شور و حرکت وجود دارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه باید انقلابی باشد که الحمدلله حوزه این چنین است و مسؤولان حوره هم تصمیم گرفتند که بیشتر به امور انقلاب پرداخته شود.

وی عنوان کرد: آسیب هایی که از سوی دشمن انقلاب اسلامی را تهدید می کند باید بررسی شود تا صدمه ای به انقلاب وارد نشود، انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن اسلام، ولایت فقیه و مردم استوار است؛ حضرت امام اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند.

وی اضافه کرد: تجمع امروز اساتید دعوت به لبیک رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ است، این سند ضد ارزش های انقلاب و اسلام است و می خواهند با این سند ایران را سرسپرده خواسته های خود کنند که در این صورت خون شهدا وسال ها زحمت برای انقلاب پایمال می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با منابع تعلیم و تربیت اسلامی را بسیار غنی توصیف کرد و گفت: ما با قدرت قیلم کرده و استبداد و استکبار را از کشور بیرون کردیم، نباید قدرت خود را دیت کم بگیریم، خدمان بر اساس اسلام برنامه تعلیم و تربیت بسیاری قوی داریم؛ باید جواب دندادن شکنی به مسأله ۲۰۳۰ داده می شد اما متأسفانه دولتمردان این سند را امضا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات، هفته پیش رو را بسیار حساس دانست و افزود: دشمنان نظام بر انتخابات ایران نظارت دارند و به دنبال نقطه ضعفی از نظام هستند، سعی همه باید این باشد که همه مردم شرکت کنند و  انتخابات پرشور برگزارشود.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.