آمار قاچاق کالا یکی از آمارهایی است که هیچ مرکز آماری رسمی تا کنون در این باره گزارشی ارائه نکرده، ولی مسئولان دولت یازدهم تا همین یک ماه پیش در اظهارنظرهای متعدد ادعا می‌کردند، قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داده‌اند، آماری که خیلی از نهادهای رسمی و کارشناسان تأیید نمی‌کنند.

آمارسازی "حسن روحانی" در کاهش قاچاق افشا شد/کاهش ۲میلیارد دلاری قاچاق در ۲ روز!

به گزارش قدس آنلاین، آمار قاچاق کالا یکی از آمارهایی است که هیچ مرکز آماری رسمی تا کنون در این باره گزارشی ارائه نکرده، ولی مسئولان دولت یازدهم تا همین یک ماه پیش در اظهارنظرهای متعدد ادعا می‌کردند،  قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داده‌اند، آماری که خیلی از نهادهای رسمی و کارشناسان تأیید نمی‌کنند.

در یکی از آخرین اظهارات رسمی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که اکنون نامزد پوششی حسن روحانی است، اسفند ۹۵ اعلام کرده، قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این در حالی است که همین نامزد پوششی حسن روحانی، دو روز پیش در مناظره زنده تلویزیونی ادعا کرده که قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است که این آمار جدید تعجب همه را برانگیخت که چگونه طی دو ماه سه میلیارد دلار از رقم قاچاق کاهش یافته است. این اظهار نظر و آمار جدید تردیدها را در خصوص آمارسازی در دولت در خصوص کاهش قاچاق تشدید کرده است.

اما یکی از عجایب هفتگانه دیشب رقم خورد

حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در شبکه خبر مدعی شد، "این دولت قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد به ۱۰ میلیارد دلار رسانده است، یعنی قاچاق کالا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است".

از عجایب روزگار است که دولت حسن روحانی در دو روز آمار قاچاق کالا را ۲ میلیارد دلار کاهش داده است و این موضوع برای کارشناسان و دست‌اندرکاران تردیدی به‌ جای نمی‌گذارد که طی این چهار سال در خصوص کاهش قاچاق آمارسازی شده است و دستگاه‌های مسئول باید در خصوص این آمارسازی‌ها به مردم توضیح دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.