ساوه- وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال تا تابستان ۸۳۸ کیلومتر خط راه‌آهن را برای مرکز پنج استان افتتاح می‌کنیم.

۸۳۸ کیلومتر خط راه‌آهن تا تابستان افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه راه‌آهن ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال تا تابستان ۸۳۸ کیلومتر خط راه‌آهن را برای مرکز پنج استان افتتاح می‌کنیم، و برای استان‌های دیگر را هم در اولیت قرار می‌دهیم تا توسعه شبکه ریلی به همه استان‌ها را داشته باشیم و از شبکه ریلی ایمن و سریع برخوردار باشیم.

وی افزود: در رابطه با راه‌های دوربرد هم که از ساوه به مشهد و سایر نقاط دور دست می‌توانند برسند دستور دادم که برای خط حومه‌ای تهران-ساوه شرکت راه‌آهن برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم یک قطار منظم حومه‌ای داشته باشیم تا بخشی از بار آزادراه را به خط ریلی منتقل کنیم و شاید مجبور باشیم در کنار آن یک حمل و نقل ترکیبی را هم داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این مسیری که امروز افتتاح شد بخشی از مسیر محور ساوه -تهران به همدان بود که هفته پیش وصول خط آهن به همدان از سوی رئیس جمهور اعلام شد  و این خط را تا دو ماه آینده آماده می‌کنیم.

مرحله نخست ایستگاه راه آهن ساوه با صرف منابع مالی ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۵ و ۴ دهم هکتار تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

ایستگاه راه آهن ساوه بخشی از طرح راه آهن سراسری تهران - همدان است که در مرحله نخست آن تاسیسات پایه و بناهای ساختمانی به مساحت پنج هزار و ۸۴ مترمربع شامل انبار کالا، موتورخانه، آسایشگاه کارمندان، پلیس،برق اضطراری بهره برداری شد. 

ساختمان اصلی این طرح در ایستگاه راه آهن ساوه یک‌هزار و ۶۵۵ مترمربع وسعت دارد، ایستگاه ساوه قسمتی از خط راه‌آهن تهران- همدان است که ۷۰ کیلومتر این طرح در محدوده شهرستان ساوه است.

تردد روزانه مردم در مسیر آزادراه تهران- ساوه قابل توجه است و با راه اندازی قطار حومه ای تهران - ساوه، رفت و آمد مردم، دانشجویان و فعالان شهرک های صنعتی در این مسیر ارتباطی تسهیل می شود.

طول آزاد راه تهران- ساوه از بزرگراه آزادگان بیش از ۱۲۰ کیلومتر است و مردم می‌توانند به راحتی با حضور در ایستگاه راه آهن تهران با قطار عازم ساوه شوند.

با افتتاح این ایستگاه در کنار شهر ساوه و بهره‌برداری از این خط ریلی و قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر، زمان  پیمودن مسیر از ساوه به تهران به کمتر از ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

راه آهن تهران- ساوه - همدان- سنندج به طول ۴۲۰ کیلومتر با هدف ایجاد کوتاه ترین مسیر ریلی بین این مناطق در دست انجام است و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان - کرمانشاه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می‌شود همچنین مسافرگیری در این ایستگاه راه آهن از شهریور ماه امسال آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.