کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در صورت موفقیت در انتخابات تابلو شمارش ۵ میلیون شغل را روشن می‌کنم، گفت: ۴ درصدی‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی بدون وثیقه و بهره می‌گیرند.

قالیباف: در صورت پیروزی تابلو "شمارش ۵ میلیون شغل" را روشن می‌کنم/ "۴ درصدی‌ها" تسهیلات ۴۰۰ میلیونی بدون وثیقه و بهره می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جمع با شکوه مردم شیراز و استان فارس که در مسجد دانشگاه شیراز گرد هم آمده‌اند، اظهار داشت: هیچ خانواده‌ای نیست که در کشور تحت تأثیر مشکلات اقتصادی نباشد و آثار این بحران آسیب‌های بزرگ اجتماعی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: سایه بیکاری و رکود بیش از هر چیزی بر جوانان ما سایه انداخته است و باید با برنامه‌ریزی به دنبال رفع مشکلات کشور باشیم. امروز معیشت خانواده‌ها در تنگنا قرار گرفته اما غصه اصلی والدین دختر و پسر جوانی است که با وجود تحصیلات عالیه بیکار بوده و از بیکاری دچار افسردگی شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: 18 درصد ذخایر نفت و گاز دنیا در ایران قرار دارد و از این لحاظ رتبه نخست را در دنیا داریم. از هر منظری که نگاه کنیم ایران کشوری زرخیر و پر سرمایه است اما واقعیت تلخ این بوده که با وجود داشتن سرمایه، تکنولوژی، نیروی کار با کارآمدی بالا مردم ما روز‌به‌روز فقیرتر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی رسیدن به دو هدف متعهد شده است. هدف نخست این است که برای مردم و همه کسانی که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند، با هر دین، سلیقه، گرایش و قومیتی باشند، امنیت و رفاه برقرار شود. اولویت و هدف بعدی که در انقلاب اسلامی متعهد به انجام آن هستیم، این بوده که بستر سعادت اخروی مردم را فراهم کنیم.

قالیباف با اشاره به بحران اقتصادی در کشور گفت: امروز دغدغه و وظیفه هر فرد انقلابی، حزب‌اللهی و میهن‌دوست این است که بحران اقتصادی حل و فصل شود اما مشکل اصلی ما در ناکارآمدی مدیرانی است که این کشور را مدیریت می‌کنند. تجار، سرمایه‌گذاران، آن‌هایی که تولید ثروت می‌کنند و هر‌کس با هر سلیقه‌ای که باشد، دولتِ مردم نوکری آن‌ها را می‌کند تا بتواند بحران اقتصادی را حل کند.

وی با بیان اینکه دولتِ مردم مخالف تولید ثروت نیست، گفت: امام(ره) به ما یاد داده کسانی که تا آخر خط با انقلاب هستند محرومین هستند و رسیدگی به وضعیت محرومین باید اولویت اول مسئولان باشد. هر چقدر مسئولیت بالاتر باشد، وظیفه سنگین‌تر است. یک مسئول نباید به دنبال ثروت اندوزی برود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مشکلات اقتصاد نشأت گرفته از 4 درصدی‌هاست، بیان کرد: این افراد در مسئولیت‌های کلیدی قرار دارند. ده‌ها شرکت دارند، در بخش پتروشیمی و صنایع این 4 درصدی‌ها حضور دارند و اگر امروز جوانی بخواهد 2 تا 3 میلیون وام ازدواج بگیرد باید ماه‌ها و سال‌ها به انتظار بنشیند اما این 4 درصدی‌ها تسهیلات 400 میلیون تومانی بدون وثیقه و بهره می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما در 29 اردیبهشت می‌خواهیم تصمیم بگیریم سکان اداره و مدیریت کشور را به کسی بدهیم و باید در این زمینه فردی را انتخاب کنیم که دغدغه مردم را داشته باشد نه اینکه دغدغه خود و اقوام و انصار را مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از حضور 4 درصدی‌هاست، گفت: زمانی که 25 میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز صورت گیرد، نشان دهنده این است که فساد در آن وجود دارد و این موضوع نیز در بالادست اتفاق افتاده است. اگر به مردم متعهد شدم که 5 میلیون شغل را در کشور ایجاد کنم این مهم نیز به همت جوانان اتفاق می‌افتد همانطور که در سابقه مدیریتم این را ثابت کرده‌ام.

قالیباف تصریح کرد: در تهران برای اجرای هر پروژه زمان‌سنج گذاشته و بزرگترین پروژه‌ها را در کمترین زمان اجرا کردیم و در صورت موفقیت در انتخابات تابلو شمارش 5 میلیون شغل را روشن می‌کنم تا مردم بدانند انجام هر کاری شدنی است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه کارانه در دولت خود خبر داد و گفت: این سامانه با وجود مخالفت 4 درصدی‌ها طراحی شد اما آن را تعطیل کردند و خودشان سایت کارورزی راه انداختند. برای افرادی که از کار منفک شده‌اند، متعهد شدیم تا رفتن به کارگاه، 250 هزار تومان در ماه پرداخت کنیم و با این روش نیز علاوه بر اینکه به‌دنبال اشتغال آنان هستیم، از قشر محروم حمایت کرده تا دچار فقر مطلق نشوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چندین میلیون خانواده در فقر مطلق هستند. خانواده‌هایی که جز پول یارانه درآمد دیگری ندارند و من در هفته به برخی از آن‌ها سرکشی می‌کنم. خانواده‌ای وجود دارد که 8 فرزند معلول دارد، در خانه استیجاری و با پول یارانه زندگی می‌کند. یارانه‌ای که ارزش آن امروز 15 هزار تومان است و اگر 150 هزار تومان یارانه داده شود، قدرت خریدش به اندازه 45 هزار تومان چند سال گذشته نیست.

وی با اشاره به فقر و محرومیت در جامعه بیان کرد: با وجود چنین خانواده‌هایی معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید دختر مظلوم وزیر با 200 میلیون تومان پوشاک وارد کرده است. ما از انقلاب، شهدا و مردم خجالت می‌کشیم که چنین نگاهی در مسئولان عالی‌رتبه کشور وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه همه گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی محترم هستند، گفت: این امر دغدغه مردم نیست، دغدغه و نگرانی زمانی است که فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی برابر، توزیع نشده و تنها 4 درصدی‌ها که سرمایه چند هزار میلیاردی دارند می‌برند. ما با این نگاه مخالف هستیم و باید جلو آن بایستیم.

وی گفت: به یاری شما مردم و لطف خدا، عمل را جایگزین شعار و حرف می‌کنیم و در مقابل ظلم و بی‌عدالتی می‌ایستیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آنچه در مناظره‌ها رخ داد، افزود: در مناظره‌ها گفتند املاک نجومی و حقوق نجومی نداریم و نگرفتیم اما اسناد تمام آنها را ارائه دادم و موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.