یزد - استاندار یزد گفت : باید از تمامی ظرفیت های قانونی برای حمایت از تشکل ها وسمن استفاده شود و سمن ها باید بر اساس اهداف و وظایفی که در اساسنامه تعیین شده، فعالیت خود را پیگیری نمایند .

تمامی ظرفیت های قانونی برای حمایت ازسمن ها استفاده شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه  یکشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان اظهارداشت: سازمان های مردم نهاد با ارائه پیشنهادات سازنده و اعلام نواقص وکمبود ها می توانند زمینه را برای رفع مشکلات از سوی مسئولان فراهم سازند و ظرفیت ها و توانمندی های این سازمان ها باید شناسایی شده که متاسفانه در حا ل حاضر از همه این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

وی  افزود: سازمان های مردم نهادی که عملکرد موفقی دارند باید شناسایی شده و از طریق روابط عمومی استانداری به ادارات و دستگاه های دولتی معرفی شوند تا در زمینه های مختلف از توانمندی های این تشکل ها بهره گرفته شود.
معاون استاندار نیزدر این نشست گفت: سمن ها در دولت قبل مور بی توجهی فروانی قرار گرفتند  در حالی که سمن یک سرمایه اجتماعی بوده و این سرمایه اجتماعی به حاشیه رفت و با وجود تلاشهایی که صورت گرفته، هنوز نتوانسته اند به جایگاه واقعی خود برسند.

محمد علی طالبی افزود : درسه سال گذشته نشست های متعددی از سوی مسئولان ارشد استان با نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار و مسائل و مشکلات آنها بررسی شد​.
وی تصریح کرد: نباید دستاوردهای بدست آمده در حوزه سازمان های مردم نهاد در دولت فعلی کوچک شمرده شود  در حالیکه بسیار ارزشمند است و باید با تداوم این مسیر زمینه فعالیت تشکل های مردم نهاد در جامعه فراهم شود وباید از انتقادهای غیرمنصفانه پرهیز کنیم و اگر نقدی هم صورت می گیرد از روی انصاف باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.