​ایلام – معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بزرگترین مشکل صنعت تولید مرغ در استان ایلام بازار فروش این محصول است.

بزرگترین مشکل صنعت مرغ ایلام نبود بازار فروش است

مجتبی شیرخانی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در استان ایلام در هر شرایطی دو برابر نیاز مصرفی استان، مرغ تولید می شود، اظهارداشت: در حال حاضر زنجیره تولید مرغ در استان ناقص است و هیچ واحد تولید مرغ مادر، جوجه کشی و ... نداریم و واحدهای مرغ داری ایلام، تنها مرغ گوشتی مورد نیاز مصرف را پرورش می دهند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات مرغ استان صادراتی نیست، افزود: برای رفع این مشکل در تلاش هستیم تا خط کشتار مرغ صادراتی که تماماً اتوماتیک است در کشتارگاه مرغ مانشت راه اندازی شده و بتوانیم از پتانسیل استان در صادرات مرغ استفاده کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام به شرایط مرغ صادراتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مرغ هایی که برای صادرات کشتار می شوند بایستی وزنی در حدود یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم داشته باشند و به صورت اتوماتیک کشتار شوند.

مجتبی شیرخانی با بیان این مطلب که تولید مرغ در ایلام بیش از نیاز مصرفی استان بوده و بازار فروش بزرگترین مشکل مرغداران ایلامی است، بیان داشت: مرغ مازاد تولیدی استان به دیگر نقاط کشور همچون کردستان، تهران، لرستان و ... صادر می شود که علاوه بر این ظرفیت صادرات به خارج از کشور را نیز داریم.

وی همچنین به بهینه سازی واحدهای تولیدی مرغ استان و استفاده از سیستم های نوین تهویه و سرمایش گرمایش برای بازدهی بیشتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۱ واحد مرغداری در استان به سیستم گازرسانی مجهز شده که با برنامه ریزی انجام گرفته قرار است این تعداد در سال جاری به ۱۵۰ واحد برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به مصرف آب و برق واحدهای مرغداری استان، یادآور شد: برای حمایت از تولید، آب و برق واحدهای مرغداری استان مشمول تعرفه کشاورزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.