مشهد- سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» را باهدف تجلیل و حمایت از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن را برگزار می‌کند.

دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره بین‌المللی با موضوع تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت در بخش‌های کتاب برتر، کتاب دیجیتال برتر، پایان نامه برتر، ناشر برتر و حمایت از آثار رضوی در ۸ مردادماه در مشهد برگزار می‌شود.

از محورهای بخش انتخاب کتاب برتر می‌توان به علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت، طب الرضا(ع)، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی اشاره کرد.

متقاضیان شرکت در این جشنواره بین‌المللی می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ خرداد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آثار ارسالی در هر یک از بخش‌های پنج‌گانه، در ۲ موضوع امام رضا(ع) و خاندان ایشان، ‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جوادالائمه(ع)، حضرت حسین بن موسی الکاظم و حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) ارزیابی می‌شود.

آثار ارسالی باید طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ منتشر و در ۳ نسخه به دبیرخانه ارسال شود که این آثار می‌تواند شامل زبان‌های غیر ایرانی نیز باشد.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی، جشنواره کتاب سال رضوی را برای دهمین سال برگزار می‌کند.

نهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی در سال گذشته با دریافت بیش از ۳۲۰ اثر داخلی و خارجی به زبان‌هایی همچون فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیایی، کردی، ترکی آذربایجانی، نروژی، ازبکی و ... به دبیرخانه برگزار شد.

پس از داوری ۲۰ اثر در بخش کتاب برتر، ۲ ناشر در بخش کتاب دیجیتال، یک اثر در بخش پایان نامه برتر، یک اثر در بخش شایسته چاپ و ۳ ناشر در بخش ناشر فعال انتخاب و معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.