براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی پایگاه علمی ESI رتبه تولید علم دانشگاه آزاد در میان کشورهای دنیا با ۲۲ پله صعود به جایگاه ۱۳۳ رسید.

صعود ۲۲ پله‌ای رتبه تولید علم دانشگاه آزاد در بین دانشگاه‌های جهان

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، علی‌محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در پایگاه استنادی طلایه‌ داران علم تامسون رویترز ((ESI) Essential Science Indicators، رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین به روزرسانی آن پایگاه با ۳۷ هزار و ۸۷۶ مقاله در رتبه ۱۳۳ قرار دارد.

نوریان خاطر نشان کرد: در گزارش‌های قبلی (ماه مارس ۲۰۱۷) جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز، ۱۵۵ بوده است.

جدول زیر نشان دهنده رتبه دانشگاه در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۴ است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعداد مقالات پراستناد و داغ این دانشگاه گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در مقالات پراستناد ۲۳ درصد و در مقالات داغ ۲۸ درصد سهم مقالات را به خود اختصاص داده است که این موضوع نشان دهنده نقش قابل توجه دانشگاه آزاد در مقالات داغ و پراستناد کشور است.

دکتر نوریان با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون، شاهد رشد ثبت مقاله‌های علمی در پایگاه استنادی Web of Science هستیم، گفت: در کنار این موضوع، متوسط ارجاعات به این مقاله‌های ثبت شده هم افزایش پیدا کرده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با افزایش روند کمّی ثبت مقاله در این پایگاه علمی، کیفیت این مقاله‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد آمار مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۲۰۱۶ در آخرین بروز رسانی نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی به رشد ۲۷ درصدی رسیده است و این در حالی است که رشد تولید علم کشور در این سال نزدیک به ۱۷.۶ درصد است.

جدول زیر نشان دهنده آمار مقالات دانشگاه آزاد اسلامی و کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.