بیرجند- رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تولید زعفران و به ویژه صادرات زعفران اعم از تولید داخلی و صادرات زعفران به صورت فله‌ای و چمدانی از ایران و بسته‌بندی در افغانستان، یک تهدید برای زعفران ایران به شمار می‌رود.

صادرات چمدانی زعفران و بسته بندی در افغانستان تهدیدی برای زعفران ایران است

به گزارش قدس آنلاین، هاشم ولی‌پورمطلق، در خصوص برندسازی زعفران استان اظهار کرد: برند زعفران کشور اسپانیا دارای شهرت جهانی است و در ایران و افغانستان پیگیر ایجاد برند هستند و در استان ما نیز سازمان صنعت، معدن وتجارت متولی این امر بوده و برای همکاری در برندسازی محصولات صادراتی فرم‌های تولید تکمیل و در سال ۹۵ به سازمان مربوطه ارسال شد.

وی گفت: محصولات علوفه‌ای کم آب‌بر شامل سورگوم و ارزن، محصولات با امکان نشاءکاری شامل پنبه، چغندرقند، ذرت و محصولات جالیزی، ارقام مقاوم به خشکی، کم‌آبی و شوری در گروه غلات و کلزا از جمله محصولاتی است که متناسب با وضعیت آب و خاک استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: محصولات شاخص باغی استان از قبیل زعفران، زرشک، عناب، انار، پسته و گیاهان دارویی نیز از دیگر محصولات سازگار با شرایط اقلیمی استان است.

وی در خصوص فواید آبیاری مکانیزاسیون نیز تصریح کرد: در بخش زراعت روش‌های آبیاری نوین و تحت‌فشار طبق نتایج میدانی در شهرستان‌های استان بسیار مطلوب بوده و مواردی از قبیل افزایش متوسط عملکرد محصول، کاهش مصرف آب و افزایش کارایی مصرف آب و عرضه به موقع یا زودتر محصول به بازار مصرف در محصولات جالیزی با قیمت بهتر و حفظ منابع آبی نتایج مثبت استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.