قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند، آن‌ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود.

زائران با رعایت نکات بهداشتی، اخلاقی و امنیتی، مشکلات و سختی های احتمالی را تحمل کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌ سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت که در دفتر معظم له در قم برگزار شد اظهار داشت: خدای متعال را شاکریم که حج امسال راه افتاد و پس از مدتی دوباره شاهد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع و زیارت‌خانه خدا هستیم.
 وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای از تعطیلی حج خوشحال بودند، آن‌ها کسانی هستند که اعتقادی به حج ندارند و مایلند که چهره نظام اسلامی مخدوش شود، اما ناکام ماندند و امسال شاهد اعزام عزتمندانه حجاج ایرانی خواهیم بود.
 مرجع تقلید شیعیان خواستار رعایت نکات بهداشتی، اخلاقی و امنیتی از سوی زائران شد و گفت: گرچه همه مسائل از سوی مسئولان با دقت انجام می‌شود اما زائران نیز وظایفی بر عهده دارند که نباید از آن غفلت کنند.
 وی به برخی مشکلات سفر حج اشاره و تأکید کرد: البته به دلیل دوری راه و برخی مسائل، سفر حج با مشکلاتی همراه است اما نباید از برگزاری حج غفلت کرد، زیرا برگزار نشدن خود حج، برخی زیان‌ها را به همراه خواهد داشت.
 استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: دوری از مسائل حاشیه‌ای، پرهیز از مباحث اختلافی، نرفتن بیش‌ازحد به خرید و بازار، احتیاط در رفت‌وآمدها، رعایت حجاب اسلامی در میان بانوان و خوش‌رفتاری نیز از مسائل مهم است که زائران کشور ایران باید رعایت کنند.
 وی به سختی‌ها سفر حج اشاره و مطرح کرد: حج نیز همچون سایر سفرها، دارای برخی مشکلات و سختی‌های است که زائران باید با مشکلات احتمالی کنار بیایند و سختی‌ها را تحمل کنند و بدانند که این سختی‌ها نیز اجر پاداش به همراه خواهد داشت.
 آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: متأسفانه برخی از افراد از شیوه اعزام و حضور زائران ایرانی در عربستان تفسیرهای نادرستی انجام می‌دهند که هرگز این تعبیرات مورد تأیید نیست و به اعزام زائران آسیب می‌رساند. امیدواریم که حج امسال در آرامش و به‌خوبی برگزار شود و در آینده نزدیک اعزام زائران به عمره مفرده را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.