بجنورد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از بهره برداری سه مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این مراکز در شهرستان بجنورد، اسفراین و گرمه به بهره برداری می رسند.

سه مرکز ثابت کانون پرورش فکری در خراسان شمالی افتتاح می شود

منیر صادقی در گفت و گو با قدس آنلاین،اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمانی فرهنگی و هنری است که برای پر کردن خلاء آثار و محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده است.

وی گفت: امروزه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان داشته و این مراکز مکان های امنی برای رشد و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان محسوب می شوند.

صادقی با اشاره به آسیب های اجتماعی مختلف به ویژه در مناطقه حاشیه ای تصریح کرد: به دلیل کمبود امکانات، کودکان و نوجوانان حاشیه شهر خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور جبران بخشی از امکانات فرهنگی و هنری برای کودکان حاشیه نشین تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

صادقی گفت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند فعالیت های فرهنگی و هنری این کانون می تواند نقش مهمی در پرورش فکری و روحی آنان داشته باشد.

به گفته وی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمینه‌ شکوفایی استعدادها و بروز توانمندی‌های کودکان و نوجوانان را فراهم می سازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اظهار کرد: همه کودکان و نوجوانان باید حق استفاده از فعالیت های فرهنگی و هنری را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.