بجنورد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مشکلات خانوادگی یکی از عوامل بروز افسردگی در کودکان است.

مشکلات خانوادگی عامل افسردگی کودکان است

سیداحمد هاشمی در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار کرد: جسم و روان به عنوان دو جنبه از وجود انسان همواره بر یکدیگر تاثیر متقابل می گذارند و وضعیت یکی از آنها می تواند تعیین کننده وضعیت دیگری باشد.

وی گفت: بیماری های جسمی دشوار و مزمن می تواند سلامت روانی فرد را به خطر بیندازد و موجب ضعف اعتماد به نفس و افزایش استرس در فرد شود.

هاشمی افزود: از سوی دیگر اختلالات روانی نیز می تواند به دلیل استرس بالایی که برای فرد ایجاد می کند سلامت جسمی او را به خطر بیندازد و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های جسمی کند.

وی در خصوص بیماری افسردگی توضیحاتی داد و گفت: مشکلات خانوادگی با تاثیر در خلق و خوی کودکان یکی از عوامل بروز افسردگی در آنان است.

هاشمی تصریح کرد: به طور مثال طلاق پدیده ای است که می توان آثار روحی و روانی آن را به راحتی در کودکان مشاهد کرد.

وی افزود: نشانه ‌های افسردگی کودکان شامل نشانه های عاطفی، جسمی، رفتاری و تخریب گرایانه است.

هاشمی گفت: ناامیدی، خشم، درماندگی، اضطراب، نوسانات خلقی، احساس گناه و غمگین بودن نشانه های عاطفی، اختلال ساعات خواب، بی ‌اشتهایی و یا خوردن افراطی، یبوست، افزایش و کاهش وزن نشانه های جسمی، بدون دلیل گریه‌ کردن، کناره‌ گیری از دوستان، سریع خشمگین شدن و کاهش انگیزه نشانه های رفتاری و خود را سرزنش ‌کردن، احساس بازنده بودن، امیدوار نبودن به آینده و بلاتکلیفی نشانه های تخریب گرایانه ناشی از افسردگی در کودکان و نوجوانان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.