بیرجند-رئیس بسیج عشایر کشور گفت: جامعه عشایری کشور، ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 جامعه عشایر کشور ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سردار علی محمدی صبح دوشنبه در همایش نکوداشت روز بسیج عشایری در روستای کلی و جبار بخش مرکزی قاین  اظهار داشت: عشایر از نظر جمعیتی ۲ درصد جمعیت کشور را دارند اما ۵ درصد شهدا ایران از جامعه عشایری هستند.

وی افزود: عشایرسلحشور همواره وفادار به انقلاب اسلامی اند و از کیان نظام اسلامی سنگربانی و مرزبانانی می کنند.

رئیس بسیج عشایر کشور  گفت: هم اکنون ۱۵۰ حوزه مقاومت بسیج عشایر در ۲۱ استان کشور فعال هستند.

رئیس بسیج عشایر کشور با اشاره به اینکه جامعه عشایری در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هم پیشتازند گفت: تولید محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی اثبات کننده این ادعاست

وی بیان کرد:عشایر کشور با داشتن ۲۴ میلیون واحد دامی، ۲۷درصد گوشت قرمز کشور و باتولید ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، ۳۵ درصد نیاز ایران به این محصولات را تولید می کنند.

سردار محمدی با اشاره به  انتخابات ۲۹ اردیبهشت افزود:حضور همه جانبه و مشارکت بالای مردم دراین عرصه، تراز نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان ارتقاء می دهد.

سرهنگ پاسدار برات زاده فرمانده بسیج سپاه ناحیه قاین هم با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۶۰۰ بسیجی در ۱۶ پایگاه عشایری در این شهرستان گفت: عشایر شهرستان قاین ۱۰ شهید و ۱۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در این همایش، روحانی مستقر در این منطقه عشایری، برای رفع مشکل بیکاری جوانان، خواستار راه اندازی تعاونی  و پرداخت تسهیلات اشتغالزا از سوی بسیج سازندگی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.