هافبک جوان تیم فوتبال استقلال تاکید کرد تمایل دارد بعد از جام جهانی به تیمی خارجی برود.

گفتگوی قدس با جوان خبرساز استقلال/ نوافکن: دوست دارم بروم/ منصوریان را تحت فشار نگذاشتم

قدس آنلاین - گروه ورزشی: تیم جوانان ایران اولین بازی اش را 31 اردیبهشت ماه مقابل کاستاریکا برگزارمی کند. جوانان ایران که اکنون در کشور کره جنوبی مستقرشده اند به زودی تمرین های جدی خود را در راستای آماده سازی برای رویارویی با رقبای جهانی آغازمی کنند.

ایران با تیم های کاستاریکا، زامبیا وپرتغال هم گروه است. اگر ایران را هم محاسبه کنیم در این گروه 4 کشوراز 4 قاره مختلف به مصاف هم خواهند رفت که دیدارهای فوق العاده جذابی خواهد شد.

امید نورافکن پیش از آنکه به هم تیمی هایش ملحق شود با امید بسیاری درباره صعود ازاین گروه حرف زد. جوان 19ساله تیم جوانان ایران که حالا به یکی از مهره های کلیدی استقلال بدل شده درباره هم گروه های ایران حرف های جالبی می زند:

« با تیم هایی مواجه ایم که درره بزرگسالان تیم های مطرحی محسوب نمی شوند. البته منهای پرتغال که تیم شناخته شد ای است و ما به خوبی سبک فوتبال این کشوررا می شناسیم. درباره کاستاریکا وزامبیا اما نمی توان با قاطعیت چیزی گفت. با این حال قبل از سفربه کره جنوبی کادرفنی تیم جوانان اطلاعات بسیاخوبی درباره این دو تیم به دست آورده که درکوران مسابقات به کارمان می آید. شخصا دوست داشتم دربازی اول با پرتغال بازی کنیم چون ازاین تیم شناخت بهتری داریم اما طبق قرعه ای که کشیدند ما دربازی اول به مصاف کاستاریکا می رویم. باید قبل ازبازی به خوبی ازحریف مان اطلاعات کسب کنیم.»

از نورافکن درباره اینکه آیا تیم جوانان ایران ظرفیت صعود از این گروه را دارد، پرسیدیم که او این پاسخ را داد: « تردید نکنید تیم خوبی داریم. تیمی که می تواند ازگروه صعود کند. ما بازیکنان منضبطی داریم وسعی می کنیم با بیشترین آمادگی ذهنی و بدنی راهی این مسابقات شویم. طی این زمان که تیم جوانان درایران بود، تمرین های بسیارخوبی انجام داد و به شرایط ایده ال رسید. تصورمی کنم صعود ایران ازاین گروه دورازذهن نیست. ما اگرازگروه بالا برویم حتما سعی می کنیم خودمان را درجام نگه داریم. شاید ایران شگفتی سازاین جام شود چون روحیه بسیاربالایی درتیم جوانان ایران وجود دارد وبچه ها دراوج انگیزه هستند.»

کاپیتان تیم جوانان کیست؟ نورافکن یا فرددیگری؟ هافبک میانی استقلال دراین باره حرف هایی دارد:« چه فرقی می کند؟ قبلا من بازوبند را می بستم اما برای اینکه کاپیتان باشم با کسی حرفی نزدم. مهم خدمت کردن به تیم ملی است. تمرکزمن روی بازی های تیم جوانان است نه بازوبند. هرکسی کاپیتان باشد باید مسئولیتش را درمیدان به نحو احسن انجام دهد. چه من چه شخص دیگری.»

هافبک میانی استقلال درباره اینکه چه شد مربیان تیم باشگاهی اش با حضوروی دراردوی جوانان موافقت کردند هم توضیحاتی دارد. ازنورافکن می پرسیم که آیا فشاری از جانب تو برای حضور در تیم جوانان وجود داشت که او این پاسخ را می دهد:« ببیند هر دو تیم برای من مهم هستند. هم تیم جوانان و هم استقلال. من صحبت هایی با آقای منصوریان داشتم و حرف هایم را با ایشان زدم اما تصمیم گیری را به خودشان واگذارکردم. من هیچ فشاری به مربیانم در استقلال وارد نکردم تا حتما در تیم جوانان باشم اما این را هم پنهان نمی کنم که دوست داشتم درجام جهانی باشم. اینجا توی ویترین بزرگی قرارمی گیرم و می توانم خودم را نشان بدهم. طبیعی است که هر بازیکنی در سن و سال من دوست داشته باشد برای تیم کشورش دراین تورنمنت بزرگ بازی کند.»

آیا ممکن است امید بعد ازجام جهانی به تیم های خارجی برود؟ امید استقلال دراین باره حرف های مهم دارد:« اولویتم استقلال است. به آن ها گفتم برمی گردم و تمدید می کنم اما این حرف را می خواهم اینجا بزنم. حرفی که جایی نزدم. اگرپیشنهاد خوبی باشد دوست دارم برم. البته پیشنهاد باید به نفع خودم و استقلال باشد. من قبل از اینکه به جام جهانی بروم پیشنهادیی داشتم اما به خودم گفتم بعد ازجام جهانی ممکن است پیشنهادهای بهتری به دستم برسد. برای همین تا بعد از تورنمنت صبرمی کنم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.