مشهد- در پی درج مطالبی در برخی رسانه‌ها درباره بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی، توضیحات این آستان جهت تنویر افکار عمومی منتشر شد.

توضیح آستان قدس رضوی درباره بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور

به گزارش قدس آنلاین، در پی درج مطالبی در برخی رسانه‌ها درباره بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی، در راستای تنویر افکار عمومی به اطلاع هموطنان می‌رساند؛ در سال ۱۳۹۲ و در زمان تولیت فقید آستان قدس رضوی حدود ۹۰ درصد سهام شرکت کشاورزی و عمران جنگل‌های قدس رضوی طی تشریفات قانونی به بخش خصوصی واگذار شد و پس از انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی با دستور ایشان و با توجه به رویکرد و سیاست‌های جدید ناظر به عدم ضرورت در تداوم فعالیت‌های مربوط به بخش جنگل، مقرر شد تمامی سهام اسمی این شرکت از آستان قدس خارج و به بخش خصوص واگذار شود که هم اکنون مراحل اجرایی انتقال سهام به بخش خصوصی در حال اتمام است.

از آنجایی که در حال حاضر آستان قدس رضوی هیچ‌گونه نقش و دخالتی در اقدامات و پروژه‌های این شرکت ندارد، مسؤولیت هرگونه اقدام بعدی متوجه آستان قدس رضوی نیست.

لذا ضمن رد مشارکت آستان قدس رضوی در این‌گونه فعالیت‌ها، طبعاً مراجع قضایی با متخلفان تخریب سرمایه‌های عمومی و به ویژه جنگل‌ها و مراتع برخورد قانونی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.