یزد - استاندار یزدگفت: صدورمجوز تاسیس کارخانه کاشی و سرامیک را در استان ممنوع کردیم و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هم اجازه ندارد مجوز کاشی و سرامیک تکراری صادر کند چراکه اگر فعالیتی توجیه اقتصادی نداشته باشد نباید به آن ورود کرده و تنوع محصول، تنوع بازار را به دنبال دارد.

صدور مجوز تاسیس کارخانه کاشی و سرامیک در استان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در جلسه انجمن کاشی و سرامیک استان اظهارداشت: در حال حاضر ۶۰ واحد کاشی و سرامیک در استان در حال فعالیت هستند،۱۰ کارخانه در حال‌ توسعه و ۲۰ واحد نیز در حال احداث است که در مجموع ۹۰ واحد کاشی و سرامیک در استان یزد وجود داردو به‌ عنوان ‌مثال کارخانه‌ای که ۴۵۰ نیرو داشت و به لحاظ مالی دچار مشکل بود دوباره راه‌اندازی شد.

وی افزود: دولت به ۸۰۰ واحد تولیدی استان که در نقدینگی و سرمایه گذاری ثابت مشکل کمک کرده است و با توجه به قانون جدید، مالیات بر ارزش‌افزوده از تولیدکننده گرفته نمی‌شود و به نحوی از خریداران دریافت می‌شود.
میرمحمدی تصریح کرد: بانک‌ها در ارتباط با شرکت‌هایی که بالای ۱۰۰ نفر کارگر دارند و نیازمند اخذ تسهیلات هستند موضوع را دنبال می‌کنند همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای واحدهای کوچک و متوسط زمینه همکاری را بانک‌ها فراهم کرده است.

وی در خصوص استاندارد سازی تولیدات استان گفت: لازم است کارگروه استانداردسازی با کمک اداره استاندارد استان تشکیل شود و این کارگروه به‌صورت تخصصی مشکلات و نواقص استانداردسازی محصولات در کارخانه‌ها را رصد و برطرف کند.
میرمحمدی بابیان اینکه اطلاعاتی که از تولید و روند کاری کارخانه‌ها منعکس می‌شود در بازار تأثیرگذار است افزود: امروز تمام سایت‌های خبری توسط خریداران محصول رصد می‌شود لذا باید شرکت‌ها و کارخانه‌ها طوری معرفی شوند که قابل‌اعتماد باشند و بازار صادراتی را با اطلاعات ضعیف خراب نکنند که اگر غیرازاین باشد تولیدات به فروش نمی‌رود و بازار از دست رود و درنهایت هم تولیدکننده مجبور به فروش محصول پایین‌تر از قیمت خواهد شد.
میرمحمد ی خاطر نشان ساخت: برای جذب بازار خارجی کارخانه‌ها از برند خود استفاده کنند و اگر ضعفی وجود دارد برند خود را تقویت کند روی نقاط قوت کار شود و ما هم به‌عنوان دولت هر راهکار قانونی که برای حمایت از تولیدکننده و تولید لازم باشد را انجام خواهیم داد.
وی به همکاری سازمان‌های مرتبط با تولید و صنعت با تولیدکنندگان در استان اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی و دستگاه‌های مختلف مانند شرکت آب، برق و گاز همچنین بانک‌ها تاکنون همکاری مطلوبی با صنعتگران داشته‌اند و سرمایه‌گذاری در استان بیشتر از قبل انجام‌شده وباید ظرفیت‌ها مطرح شود نه اینکه ضعف‌ها بزرگ‌نمایی و سیاه نمایی شوند.
استانداریزد در توضیح اقدامات صندوق توسعه ملی گفت: این کمک برای صادرکننده ایرانی وجود دارد که اگر خریداران خارجی به باز کردن «ال سی» اقدام کنند تولیدکننده داخلی می‌تواند با تسهیلات و وام حداکثر ۶ درصد صندوق توسعه ملی، پول فروش محصول خود را به دست آورد و خریدار خارجی که از نقدینگی کافی برخوردار نیست به‌طور قسطی مبلغ خرید محصول را به صندوق توسعه ملی ایران پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.