با کنار رفتن آقای قالیباف اوضاع فرق کرده و احساس می‌شود انتخابات در همان مرحله اول نتیجه اش مشخص شود. به نظر بنده باتوجه به رشد زیاد آرای آقای رئیسی نتیجه انتخابات در همان دور اول به سود ایشان مشخص خواهد شد. احتمال دارد آقای میرسلیم نیز به نفع ایشان کنار برود.

معمای ۲۹ اردیبهشت/ احساس می‌شود انتخابات در همان مرحله اول نتیجه اش مشخص شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  صادق فرازی، استاد دانشگاه امام صادق به تحلیل شرایط انتخابات پس از انصراف قالیباف و عملکرد نامزدها در مناظرات پرداخت.
فرازی درخصوص انصراف قالیباف و شرایط به وجود آمده در صحنه سیاسی کشور اظهار داشت:
  «بعد از مناظره سوم بود که آرای آقای رئیسی به طور محسوسی رشد کرد و روز به روز بر آن افزوده شد. لذا از ابتدا، هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف این تعهد را داده بودند که اگر در جریان انتخابات یک نفر از آنها با استقبال خوبی رو به رو شد دیگری به نفع او کنار بکشند. البته تمام این گمانه زنی ها برای زمانی بود که آقایان برای انتخابات دو مرحله ای برنامه ریزی کرده بودند. اما به عقیده من، اوضاع فرق کرده و احساس می‌شود انتخابات در همان مرحله اول نتیجه اش مشخص شود. به نظر بنده باتوجه به رشد زیاد آرای آقای رئیسی نتیجه انتخابات در همان دور اول به سود ایشان مشخص خواهد شد. احتمال دارد آقای میرسلیم نیز به نفع ایشان کنار برود».
وی در رابطه با عملکرد نامزدها در ۳ مناظره ای که گذشت اذعان داشت:
  «ما در یک کشور اسلامی هستیم و قاعدتا باید پایبند به ارزش های اسلامی باشیم. به همین دلیل مناظرات ما باید با مناظرات غربی ها فرق داشته باشد. لذا اگر از این منظر نگاه کنیم پیروز ۳ مناظره اخیر، آقای رئیسی بود. ایشان هیچ وقت از مدار اخلاق و ارزش های اسلامی خارج نشدند و در تمام طول مناظرات خط قرمز های اخلاقی را برخلاف برخی ها حفظ کردند. این درحالی بود که آقای رئیسی سابقه خدمت در پست هایی را داشته که به پرونده خیلی ازآقایان دسترسی داشته و به سهولت می‌توانست درجریان این مناظرات آقای روحانی و جهانگیری را تخریب کند. در مقابل عملکرد آقای روحانی را نیز دیدیم. ایشان برای حفظ صندلی خود حاضر بود هر کاری بکند. به همین دلیل مجددا عرض می‌کنم آقای رئیسی پیروز مناظرات بود و امیدوارم روز ۲۹ اردیبهشت این پیروزی دوباره تکرار شود».
فرازی درباره کارآمدترین گزینه و بهترین شخص برای اداره دولت دوازدهم باتوجه به شرایط کنونی خاطرنشان کرد:
«به نظر من بهترین گزینه میان این ۵۵ نفر باقی مانده قطعا آقای رئیسی است. ایشان اصلح است و مطمئنم توان اداره دولت دوازدهم و حل مشکلات و معضلات مردم را دارد. آمار و نظرسنجی ها و حضور مردم در نشست های تبلیغاتی ایشان نشان از اقبال بالای مردم از حضور ایشان دارد».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.