هماهنگ‌کننده امور انسانی وابسته به سازمان ملل در یمن با هشدار درباره کمبود شدید در تامین نیازهای اولیه مردم این کشور، اعلام کرد که هیچ چیز به اندازه توقف جنگ نمی‌تواند به این مردم کمک کند.

هیچ کمکی بالاتر از توقف جنگ برای ملت یمن نیست / وضعیت اسف‌بار در یمن نیازمند کمک‌های بیشتر کشورهای مسوول است

 به گزارش «قدس آنلاین»،   «جیمی مک گولدریک» هماهنگ‌کننده امور انسانی وابسته به سازمان ملل در یمن، با اشاره به اوضاع بحرانی در یمن گفت: هیچ چیزی امروز برای یمنی‌ها بیش از توقف جنگ، بازگشت به میز مذاکرات و دادن اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به سراسر این کشور، اهمیت ندارد و هیچ کمکی بالاتر از این نخواهد بود.

وی طی یک کنفرانس خبری در صنعاء، اظهار داشت: فروپاشی کامل نظام بهداشت در یمن، تاثیری منفی بر روند شیوع وبا در کشور خواهد شد و موجب تشدید بحران کنونی خواهد شد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، جیمی مک گولدریک در ادامه درباره تبدیل شدن یمن از کشوری که دچار مشکل است به کشوری که این مشکلات را صادر خواهد کرد، هشدار داد و گفت که اگر جامعه بین‌الملل همچنان به این مسئله بی‌تفاوت باشد، چنین اتفاقی روی خواهد داد.

وی افزود: سازمان ملل در یمن با کمبود شدید مواجه است و قادر به پاسخگویی به مطالبات مردمی و نیازهای اولیه آنها نیست و تنها ۲۰ درصد امکانات مورد نیاز را در اختیار دارد. وضعیت اسف‌بار در یمن نیازمند کمک‌های بیشتر کشورهای مسئول است.

هماهنگ‌کننده امور انسانی وابسته به سازمان ملل همچنین پیش‌بینی کرد که میزان ابتلا به بیماری وبا در یمن افزایش یابد.

وی افزود: سازمان ملل تلاش کرد که از راه‌های غیر از بندر الحدیده به مردم یمن امدادرسانی کند اما هزینه‌های این امر، فراتر از توان سازمان است و بندر الحدیده تنها شریان حیاتی مردم یمن به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.