قم- مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به ایجاد تعامل با علمای اهل سنت گفت: تصمیم گرفته شد از بزرگان اهل سنت در جشنواره‌ها و همایش هایی که در پیش رو داریم دعوت کنیم و در راستای ترویج فرهنگ رضوی از جامعه بزرگ اهل سنت کمک بخواهیم.

حضور جامعه اهل سنت در راستای ترویج فرهنگ رضوی اثرگذار است

به گزارش قدس آنلاین، اکبر شیخ در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: پیرو جلساتی که در هفته گذشته با مسئولان روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس پیرامون دهه کرامت داشتیم تلاش شد تا به برنامه جامع و هدف مشترکی دست پیدا کنیم. در این شرایط اهداف بنیاد امام رضا(ع) سریع تر دنبال می شود.

وی گفت: بنیاد امام رضا(ع) در حال حاضر، در ۳۱ استان و ۷۷ کشور مشغول به فعالیت علمی و فرهنگی است؛ البته در خارج از کشور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل‌بیت و وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای فعال در خارج از کشور قسمتی از کارهای این بنیاد را عهده‌دار هستند.

شیخ با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیروی انسانی در پیشبرد فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: در مدیریت جدید بنیاد علاوه بر کارهایی که قبلاً انجام می‌شد دو نکته حائض اهمیت را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ این دو نکته تولید محتوا و ارتباط فرهنگ رضوی بین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور است. در بخش تولید محتوا ازنظر کمی بسیار گسترده هستیم و وسعت کارها بیش‌ از اندازه است و رشد چشم‌گیری داشتیم ولی ازنظر مفهومی رشد کمتری داشتیم لذا عمیقاً بر این باور هستیم که تولیدات مفهومی اثرگذاری بیشتری در همه گروه‌های سنی دارد.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های خانواده است که مهم‌ترین تأثیرگذاری ازنظر تعلیم و تربیت روی کودکان و نوجوانان را دارد ولی هنوز فرهنگ رضوی به صورت مستقیم ورود زیادی در این عرصه نداشته است. یکی از خواسته‌های ما این است که برای سنین مختلف تولید محتوا کنیم و از ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد ازجمله اساتید حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و دانشگاهیان و آموزش‌وپرورش بتوانیم در مقاطع مختلف تولید محتوا کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در چند دانشگاه ما این کار را انجام داده و ترویج فرهنگ رضوی را به‌عنوان یک واحد درسی قرار دادیم؛ به این معنی که همانطور که همه‌ی رشته‌ها در حال حاضر یک واحد درسی را به‌عنوان وصیت‌نامه‌ی الهی، سیاسی امام خمینی می گذرانند یک واحد را هم موظف شوند به‌عنوان ترویج فرهنگ رضوی بگذرانند.

شیخ گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در راستای این اهداف مهم به بنیاد امام رضا(ع) کمک شایانی داشته باشد همین شهر مقدس قم است که با توجه به وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت و حوزه‌های علمیه متعدد و اساتید و مراجع عظام تقلید است.

وی گفت: در ترویج فرهنگ رضوی تلاشمان بر این است که به سمت مناطق محروم و مرزی کشور هم متمرکز شویم، چراکه بیشتر برنامه‌هایی که انجام‌شده در دانشگاه تهران یا دانشگاه مشهد بوده و دانشگاه‌های مناطق محروم و مرزی در این موضوع دخالتی نداشته‌اند. اگر بتوانیم برنامه‌ها را در مناطق محروم و مرزی انجام دهیم قطعاً و یقیناً تأثیرگذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.