مناظره نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی برگزار شد.

مناظره نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد

مرضیه رضایی:در این مناظره که با حضور دانش‌آموزان و پنج نفر به نمایندگی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد نمایندگان نامزدها به مهم‌ترین پرسش‌های مطرح شده از سوی دانش آموزان پاسخ دادند.
در ابتدا قاسمی قائم مقام حزب مؤتلفه خراسان رضوی به نمایندگی از سید مصطفی میر سلیم در پاسخ به این پرسش که نامزد مورد حمایت شما علت اصلی حاشیه نشینی را چه چیزی می‌داند؟ گفت: علت اصلی حاشیه نشینی از نظر ایشان نبود توجه به آمایش سرزمین است چرا که اگر دولت‌های گذشته به این امر توجه می‌کردند قطار زندگی و امرار معاش روستاییان متوقف نمی شد و آنان به شهرها هجوم نمی‌آوردند.
هادی بهجتی فرد فعال رسانه‌ای نیز به نمایندگی از محمد باقر قالیباف در پاسخ به این پرسش که نامزد مورد حمایت شما چه برنامه‌ای برای افزایش نرخ ازدواج دارد، گفت: پرداخت وام از اولویت هاست و نیز مهم‌ترین راهکار ایجاد اشتغال است چرا که در دولت یازدهم آمار ازدواج کاهش یافت و امر طلاق بالارفت به نحوی که در شهر مشهد از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق منتهی می‌شود.
در ادامه مناظره این پرسش مطرح شد که هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای ایجاد تعادل بین آموزش و پرورش در پیش خواهند گرفت؟
قائم مقام حزب مؤتلفه به نمایندگی ازآقای سید مصطفی میر سلیم در پاسخ به این پرسش گفت: پنج سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم شده است که به تأیید رهبری نیز رسیده اما امروز شاهدیم این دولت برای عملیاتی کردن آن نه تنها کاری نکرده بلکه بدون اطلاع مجلس سند ذلت بار ۲۰۳۰ یونسکو را امضا کرده است.
وی ادامه داد: طبق این سند کتب درسی ایران حق ندارند به فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند و به عنوان مثال درس شهید فهمیده باید از کتب درسی حذف شود و آموزش مسائل جنسی از دوران ابتدایی باید برای کودکان گذاشته شود و متأسفانه دولتمردان ما مقهور فرهنگ غربی هستند.
آملی نیز به نمایندگی از اسحاق جهانگیری گفت: سند ۲۰۳۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شده و به دولت ابلاغ شده، این سند لازم الاجرا نبوده بلکه توصیه ای است و لازم است بدانیم ما با جهان ارتباطاتی داریم بنابر این گاهی اوقات مواجهات فرهنگی جنبه دیپلماتیک پیدا می‌کنند و اگرچه گاهی اوقات برخی چیزها را می‌پذیریم اما اصراری به عمل کردن آن‌ها نیست.
در ادامه اصغریان نماینده حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مناظره در پاسخ به پرسش مطرح شده، گفت: آن چیزی که ما تاکنون دیده‌ایم این بوده که نه تنها در راستای تحول آموزش و پرورش قدمی برداشته نشده بلکه بسیاری از اقدام‌ها با آن منافات داشته است به عنوان مثال چندین سال برای تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سوی فرهیختگان جامعه وقت صرف شده اما در نهایت به جای اجرای آن به صورت مخفیانه سند ۲۰۳۰ را امضا  می‌کند که با شرایط فرهنگی ایران مطابقت ندارد.
رمضانی به نمایندگی از آقای حسن روحانی نیز گفت: سند ۲۰۳۰ یک سند بین المللی است از سوی یونسکو که بسیاری از کشورها آن را پذیرفته‌اند و نباید برداشت ناآگاهانه از آن  ترویج داد بلکه باید دانست علت بسیاری از تجاوزها به کودکان در ایران ناآگاهی جنسی است از این رو باید با رعایت اخلاق و دین به کودکانمان آموزش‌های لازم را بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.